Air Race, időnként hóesésben!

iho   ·   2016.04.25. 11:15
cim

Alpesi pálya, sok felhővel (fotók: Red Bull Air Race)

Spielberg mindig is az egyik legtrükkösebb helyszíne volt az Air Race sorozatnak, mint az az alpesi pálya, amelyet nem vízszintes terepen jelölnek ki, amely a tengeri futamokhoz képest hatszáz méter magasan fekszik; azt szokták mondani, itt a legkevésbé megjósolható, ki lesz a futam győztese.

Az erős szél is szokásos ezen a helyszínen, most még ráadásul hóesés is zavarta a pilótákat, már akit zavart, kétségtelen, hogy Air Race-futam ilyen időjárási körülmények között még sosem zajlott. Nem okozott azonban semmiféle problémát annak a Matthias Doderernek, aki már a szezonnyitón, Abu Dhabiban is „gyanúsan” jól szerepelt, minimális időkülönbséggel lett második a francia Ivanoff mögött, most első németként nyert Red Bull-futamot.

Egyenetlen domborzat, ami különösen nehézzé teszi a pilóták dolgát

Az osztrák Hannes Arch hazai pályán megint nem tudott nyerni, talán mert túlontúl is nyerni akart, harmadik lett a brit Nigel Lamb, negyedik a kanadai McLeod és ötödik az ausztrál Hall. Ígéretes volt a spanyol Velarde, aki a legjobb idővel megnyerte a selejtezőt, de aztán a tizennégyek futamában kemény büntetőpontokat gyűjtött be egy kemény tíz g-t meghaladó túlhúzással, és nem jutott tovább, ami különösen fájó lehetett, hogy ezt épp a mezőny egyik újoncával, a szlovén Podlunsekkel párbajban követte el.

Vagyis úgy tűnik, legalábbis az első két futam után két olyan pilóta került az összetett verseny élre, Dolderer és Ivanoff személyében, akik korábban az elsőség dolgába nemigen szólhattak bele. Matt Hall sérülés miatt repült kevésbé keményen, mint ahogy szokott, pedig itt aratta élete első futamgyőzelmét. Hiányzik a mezőnyből a háromszoros bajnok Bonhomme, aki tavaly épp Hall ellenében hódította el a világelsőséget, és az utolsó futam után jelentette be, Besenyeihez hasonlóan, hogy visszavonul a sorozattól.

Pilonok közt felülnézetből

A Challenger Cup versenyzői közül talán a Red Bull első női pilótáját kísérte a legnagyobb érdeklődés, a csinos francia hölgy, Mélanie Astles jól is repült, ígéretes időt teljesített az első körben, de a másodikban aztán eltalált egy pilont, ezért nem sikerült igazán a bemutatkozása.

Következik júniusban a japán Csiba, majd júliusban a budapesti futam, augusztusban az angliai Ascot, majd, Dolderer legnagyobb örömére, idén avatják az első német pályát: Lausitzringet, végül következik októberben két verseny Amerikában: Indianapolis és Las Vegas.

Mélanie Astles felszállás előtt: felkészülni fejben is

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elkészült a Koralmbahn!

iho/vasút   ·   2024.12.07. 18:00

Az ÖBB szerint a 127 kilométer hosszú vasútvonal készen áll az üzembe helyezési fázisra, már csak a futópróbák és a szakmai képzések vannak hátra a 2025 decemberére tervezett átadáshoz.