Ahol még a vonat sem jár
Az Újpesti vasúti hídtól a Szentendrei útig marad az egyvágányú pálya – erről már a kivitelezési tervek megalkotásakor döntöttek. Jelentősen átalakul viszont a környék: új hidakat kell építeni, összeköttetést teremteni a vasúti töltés déli és északi oldala között.
A rendszerváltás előtti időszakban nem volt igény a Szentendrei úton kívül más, sugárirányú összeköttetésre, bár az úgynevezett külső körút (amelynek tervei a fiókban maradtak) hídjának fel- és lehajtó ágai jelentősen megváltoztatták volna a környéket. A hetvenes évekig a töltéstől délre az Óbudai gázgyár telepe húzódott, jelentős, bár egyre fogyó vasúti kiszolgálással, egy deltavágány ágazott ki a gyár (és tovább, a Hajógyári-sziget) felé nem sokkal a híd után. Északon a Római-part üdülőtelepei, csónakházai húzódtak, a Pók utcai lakótelep helyén szántóföldet láthatott az erre járó. A Szentendrei úton kívül mindössze egy kisebb, egy sáv szélességű átjárón lehetett a töltés egyik oldaláról a másikra jutni.
A vasúti korszerűsítésen kívül (pályafelújítás, pályasebesség emelése, villamosítás) a városrész könnyebb átjárhatóságát is meg kellett oldaniuk a kivitelezőknek. A Gázgyár utcai régi „bújtató” helyett új, szegélybordás lemezhíd épül, a főleg a volt gázgyári iparvágány helyén kiépített Jégtörő út (leendő 110-es főút) vonalában rácsos acélhidat helyeznek el. Ezek a munkák a töltés teljes megbontásával és újjáépítésével járnak, a megemelt töltést támfalakkal kell megerősíteni. Kétvágányú pálya a hivatalos verzió szerint csak a Szentendrei úttól nyugatra épül, ezzel együtt Aquincum felső megállóhelyet is az út túlsó oldalára helyezik át, a kitérő azonban a régi megállóhely helyén lesz, a Szentendrei út fölött már két vágány megy át.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!