A320-as kényszerleszállás: megint futóműhiba
Sérülések nélkül végződött egy újabb A320-as futóincidens, ismét Rómában. Az Alitalia éjszakai Madrid–Róma járatát teljesítő EI-EIB lajstromjelű A320-200-asa a Fiumicino repülőtér 16-os balpályájának megközelítése közben kellett, hogy átstartoljon, mert a személyzet előtti tablón megjelent a jelzés, miszerint a gép főfutói közül a jobb oldali nincs kibiztosítva.
Az átstartolás után a személyzet egyfelől végrehajtotta az erre az esetre vonatkozó ellenőrző listák utasításait, másrészt alacsony sebességgel kis magasságon húzott át a 16-os pálya és a gurulóút között, hogy a földről megfigyelhessék a jobb főfutó állapotát.
Ezek után a személyzetnek úgy kellett végrehajtania a kényszerleszállást, hogy a bal futó kint volt, jobboldalt viszont zárva maradt a futóakna ajtaja is. Az első megközelítés után 50 perccel a 320-as a habosított pályán ért földet, az utasok és a személyzet tagjai pedig vészcsúszdákon hagyták el a gépet.
A szakmai portálok mindegyike arra emlékeztet, hogy néhány hónappal ezelőtt hasonló kényszerleszállást kellett végrehajtania a Wizz Air gépének is. Egyelőre nem tudni, hogy hasonló vagy azonos hiba vezetett-e mindkét gép esetében a futó bennragadásához. Abban az esetben a futóakna ajtajának meghibásodása okozta, hogy annak a gépnek a bal főfutóját nem tudta a személyzet kibocsátani, és hasonlóképp a másik oldal főfutójára, illetve a hibás futó oldalán a hajtóműgondolára támaszkodva csúszott, majd állt meg a gép.
Az incidens után az európai hatóság, az EASA arra utasította a légitársaságokat, hogy vizsgálják meg egyrészt a futók kibocsátását vezérlő egységet, másrészt a futóakna ajtajainak mozgató mechanizmusát.