A súlyosabb óriások messzebbre repülhetnek

iho/repülés   ·   2012.11.21. 12:00
A380_fly-away_cim

Az Airbus közreadta az új, megnövelt, illetve csökkentett felszállósúllyal készülő A380-as variánsok terveit. A kétszintes óriásgép három új változatát WV006, WV007 és WV008 kódokkal fejleszti az európai gyártó, ezek közül a legnehezebb a WV008-as lenne, amelynek maximális felszállósúlya 575 tonna, a maximális leszállósúlya 394 tonna, maximális súlya üzemanyag nélkül 369 tonna.

A megnövelt üzemanyag-mennyiség révén ez a variáns 15 700 kilométeres hatótávolságú lenne, és 2013-ban már szolgálatba is állhat. Az eddigi legnehezebb 569 tonnás A380-ashoz képest tehát ez a gép hat tonnával súlyosabban lenne képes felszállni.

A legkönnyebb óriás, a Wv007 „mindössze” 490 tonnával startolhatna, ami viszont annyit jelent, hogy mivel a hajtóművek ezt a súlyt kisebb tolóerővel is levegőbe emelhetik, a változat teljesíti a most létező legszigorúbb QC1-es felszállási zajnormákat is.

Kapcsolódó hírek

Közút Zöldút Haszonjármű Alternatív hajtás

Szénhidrogén alapú üzemanyaggal működő hatótávolság megnövelővel ellátott e-teherautókat tesztel a Scania és a DHL

iho/közút   ·   2025.03.29. 15:30

Jegyezzük meg: Extended Range Electric Vehicle, azaz EREV. A kiterjesztett hatótávolságú villanyautót átmeneti megoldásnak szánják az üggyel foglalkozók. Mindaddig lesz benne ráció, ameddig nem épül ki teljesen a megfelelő hatótávolságú e-járműveket kiszolgáló töltőinfrastruktúra.