A Stadlertől vesz mozdonyokat a Matterhorn Gotthard Bahn

iho/vasút   ·   2017.01.10. 11:15
400px_mgb_stadler

A svájci gyártó és a hazai MGBahn által a napokban aláírt, huszonhárommillió svájci frank értékű megállapodás értelmében két Tea 2/2 sorozatú villamos tolatómozdonyt, egy Gm 2/2 sorozatú dízel-elektromos tolatómozdonyt, valamint négy HGm 2/2 sorozatú, Abt-rendszerű fogaskerekű és hagyományos adhéziós rendszeren is használható dízel-elektromos mozdonyt épít meg a Stadler. Az új járművekkel a vasúttársaság tovább egységesítheti mozdonyflottáját, valamint jelentősen csökkentheti a zaj- és kipufogógáz-kibocsátást is – jelenti a Railcolor.

Három különböző, de közös platformon nyugvó kismozdonyt gyárt a svájci Stadler a hazai MGB-nek. A Tea 2/2 sorozatú villamos tolatómozdonyból kettő, a Gm 2/2 sorozatú dízel-elektromos tolatóból egy...

A Tea és a Gm-sorozatú mozdonyok régi dízelgépeket váltanak majd ki, ezáltal a tolatási műveletek is sokkal környezetbarátabbak lesznek. A vonali használatra szánt, fogaskerekű rendszerrel is használható mozdonyok új színt jelentenek majd az MGBahn járműparkjában; a gépekkel a társaság kielégítheti a folyamatos hálózatfejlesztés miatt a munkavonatokhoz szükséges egyre nagyobb vontatási igényeket.

...a fogaskerekű üzemre is alkalmas, HGm 2/2 sorozatú dízel-elektromos mozdonyból pedig négy érkezhet (látványtervek: Stadler Rail)

A Railway Gazette arról ír, hogy habár három különböző típusról van szó, a kéttengelyes mozdonyok formaterve, működési elve, valamint a vontatási és irányítási részegységei meg fognak egyezni. Mindegyik jármű méteres nyomtávú, 8,37 méter hosszú és 2,65 méter széles lesz, csak a magasságuk fog különbözni. A vontatási részegységet az ABB biztosítja. A villanygépek a tizenegy kilovolt 16,7 hertzes váltakozó áramú felsővezetékes betáplálás használatán kívül akkumulátoros üzemre is képesek lesznek annak érdekében, hogy a nem villamosított vágányokon is mozoghassanak, továbbá beépítik a távvezérlést és háromfajta kapcsolási rendszert is, hogy bármilyen kocsit tudjanak majd továbbítani. A dízel-elektromos gépeket Euro III/B környezetvédelmi előírásoknak eleget tevő Mercedes-dízelerőforrás fogja mozgatni. A fogaskerekű mozdonyokat a Schöllenenben és a Gornergratbahnon is be lehet majd vetni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek