A répavonaton is tündököl a Púpos
Az elmúlt hetekben sokat dolgozott a 235-ös Púpos Hatvan környékén, mivel a két hatvani Szergej egyike sem volt hadra fogható: a 127-es Szolnokon segített be, a 108-as pedig eltűnt a fűtőházban. Sajnos egyébként egész jól ki lehetett bekkelni ezt az időszakot nagydízel nélkül, fél hónapig nem volt akkora tehervonat a környéken, amire Szergej kellett volna. A jászberényi tolatóst remot Dácsia is elbírja, ahogy a salgótarjáni kiszolgálómenetet is.
De mivel Dácsiából sincs végtelen mennyiségű, a 235-ös Púpost a szokásosnál sokkal gyakrabban vetették be. Gyakran dolgozott Jászberényben, pályás meneteket továbbított a nógrádi vonalakon, de a legjobb vonata a 86-os számú, Vámosgyörk–Újszász vonalon adódott. Október 15-én üres répavonatra osztották be Vámosgyörkön, ahonnan a szerelvényt Jászapátiba továbbította. Itt megfelezték a vonatot, a Púpos az első tizennégy kocsit elvitte Jászkisérre, és beállította a rakodóvágányra.
Két nappal később újra a 235-öst küldték a 86-os vonalra: a Jászapatiban félretett szerelvényt becserélte a jászkiséri rakott kocsikra. A manőverre azért volt szükség, mert a jászkiséri állomás elég kicsi, a rakodóvágány mellett csak két másik vágánya van. A rakodóra viszont egyszerre csak egy fél répavonat fér be.
A 235-ös jászsági munkája ezzel egyelőre véget ért, másnap már a Szolnoktól visszaszerzett 127-es Szergej szedte össze a rakott répavonat második felét, és állította össze a szerelvényt Jászapátiban. A Púpos a teljes, huszonhat kocsis vonatot már nem bírta volna el (illetve biztos elbírta volna, de minek kínozni a gépet...), a Szergej viszont sikerrel továbbította a répavonatot Vámosgyörkre.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!