A prágai agglomerációban is bevetették a Pantereket
Szép lett a PID színterv alapján felruházott sínpárduc. Összesen huszonkét szerelvényt kap a cseh főváros és környéke.
A Cseh Vasutak összesen hatvan 640.2-es sorozatjelű villamos motorvonatot rendelt a cseh Škoda Group járműgyártótól, aminek huszonkét példánya a prágai agglomerációban teljesít majd szolgálatot. Az első szerelvény már utasokat is szállít Prága és Kralupy nad Vltavou között, az S4-es jelű elővárosi vonalon.
Az új vonatok a CityElefantokat segítik ki az egyre inkább sűrűsödő járatkínálat miatt a cseh főváros környékén. Összesen 4 950 új ülőhelyet kínálva az elővárosi forgalomban. A tervek szerint az új RegioPanterek az S4-es Prága–Kralupy nad Vltavou–Ústí nad Labem vasútvonalon fognak szolgálni azzal, hogy Kralupy állomásig dupla szerelvény jár majd csúcsidőben, onnan tovább pedig csak egy szerelvény közlekedik. Párducok fognak ugyanakkor közlekedni Prága, Kolín és Kutná Hora között is.
A RegioPanterek maximális sebessége 160 kilométer per óra, egy szerelvény hossza 79,4 méter, súlya 150 tonna, teljesítménye pedig 2040 kilowatt. A prágai, vagy ha úgy tetszik, a PID (Prágai Integrált Közlekedés) által megrendelt RegioPanterek némileg eltérnek az országban máshol üzemeltetett vonatok konfigurációjától. A megrendelő kérésére több hely – összesen tizenhat ülés van az első kocsiosztályon, ami duplája annak, amit a többi RegioPanter kínál. Összesen pedig kétszázhuszonöt ülőhely van a vonaton.
A vérfrissítésnek köszönhetően a prágai agglomerációban már több mint kilencven elővárosi villamos motorvonat fog közlekedni (CityElefant és RegioPanter) 2024 decemberétől, amikorra le kell szállítania a Skodának az összes új szerelvényt. Az elővárosi vonatról itt láthatnak fotókat.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!