A párhuzamosok a végtelenben találkoznak
Véges pénztárcánk esetén a törvény értelmezése pedig az, hogy ha ugyanarra a dologra kétszer költünk, akkor az kidobott pénz. Veszteség! Nem egyesül a két költség, hanem feleslegesen elszáll egymás mellett, és legalább az egyik marokból kiszórt pénz el is vész.
Mit is akartam ezzel a filozofikus bevezetéssel? Debrecenben nagy erőkkel folyik a Nagyállomás intermodális közlekedési központ tervezése a hozzá kapcsolódó vágányhálózat átépítésével. Ebben az uniós ciklusban meg is kell valósulni a létesítménynek, különben... Ez egy teljesen komplex program. A környezet minden szegmensét érinti!
Lássuk mi történt az egyik – az intermodális csomópont kialakítása során természetesen elbontandó – szegmenssel. Tavaly év végére új utastájékoztató rendszert telepített a MÁV – saját beruházási pénzből – Debrecen állomáson. No comment.
Azért engedtessék meg mégis egy megjegyzés: az öreg Pragotron utastájékoztató biztos kibírt volna még pár évet. Igaz, nem volt digitális, elektronikus, meg nagyon modern, de többet tudott a nagy táblája mint a mostani. A késések is megjeleníthetők voltak a táblán, például.
A fotók január 14-én készültek: 8.59-kor még semmi nem utal a menetrend szerint 8.57-kor induló Délibáb IC késésére (9.01-kor érkezett, és 9.05-kor sikerült elindulnia). Úgy látszik, Debrecenben átok ül a valós idejű utastájékoztatáson, a helyi autóbuszoknál ötödik éve nem sikerül feléleszteni.
(Milyen érdekes, hogy a „civilek” még Pocsaj-Esztáron is tudják a valós időt produkálni, több közlekedési társaság esetén is...)
(Az is lehet persze, hogy a Hortobágy közelsége és a rossz idő miatt a fata morgana melegebb helyre „húzódott...” – a szerk.)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről,ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!