A norvégoknak kell az S91-es
A megrendelés egyelőre egy induló darabszámra szól, ami öt autóbuszt jelent. A későbbiekben dől el, hogy hová fejlődik ez a kapcsolat. A norvégiai megrendelőnek korábban már szállított a Rába az Ikarus EAG-gal karöltve a midibusz korábbi szériájából, és ígéretesnek tartják, hogy a korábbi partnercég most újra felvette a kapcsolatot.
A Rába az új S91 típust a BKV korábbi, eredménytelennek minősített tenderére szánta. A midibusz az elmúlt hetekben problémamentesen zárta újabb, hat hetes tesztperiódusát a BKV-nál, a várbusz útvonalán.
Az S91 típusú midibuszt a Rába a Molitus Kft.-vel és a Webasto Hungária Kft.-vel közösen fejlesztette ki. A busz ergonómiai, biztonsági és kényelmi szempontból is maximálisan megfelel az európai tömegközlekedés követelményeinek, valamint eleget tesz a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak is. A jármű 115 kilowattos motorja Euro5-ös minősítésű, bio-hajtóanyaggal is üzemeltethető.
A midibusz első generációját a kontinens több nagyvárosában is megelégedéssel használják, többek közt Lettországban, Norvégiában, Görögországban, Csehországban és Izlandon. A Rába önjáró midibusz alváza így már több mint hetvenmillió kilométeres futásteljesítményt tudhat maga mögött az európai piacon.
A Rába csoport portfólióját három önálló, de egymáshoz kapcsolódó járműipari üzletág alkotja: a futómű, az alkatrész és a jármű üzletág. A cég árbevételének mintegy hatvan százaléka exportból származik, elsősorban a vállalat három stratégiai piacáról, az Európai Unióból, az Egyesült Államokból és a FÁK régióból.