A Lufthansa utolsó 737-es járata
A keskenytörzsű Boeing 737-300-as Milánóból repült haza Frankfurtba: szombaton volt az utolsó menetrend szerinti járat, ma pedig emlékrepüléssel búcsúztatják a Lufthansa 737-eseit.
A Lufthansa fejlesztési terveiben már korábban is szerepelt a típus kivonása, ugyanis a légitársaságnál csak a korosabb Classic altípus repült, annak is a 300-as, és a légicégek által egyre kevésbé kedvelt rövidtörzsű 500-as változatban.
Viszont mindenképp érdemes az ünneplésre, hogy a Lufthansa volt a hatalmas sikerű 737-es gépcsalád legelső felhasználója. 1965-ben született a megrendelés a gép 100-as legelső, még „hosszúcsövű”, P&W hajtóművekkel repülő változatára, az első példányt 1967 decemberében vette át a társaság a huszonkettő közül az elsőt és még abban a hónapban megvolt az első kereskedelmi repülése is.
A 100-asok végül 1982-ig maradtak a Lufthansa flottájában, de összesen százötvenhét Boeing 737-es repült a társaság színeiben az eltelt évtizedek alatt. A 100-asokat a 200-asok követték, majd következtek a Classic gépek – nemcsak 300-asok és 500-asok, hanem hosszabb törzsű 400-asok is.
A kilencvenes évek elején, a Lufthansa 737-eseinek fénykorában volt, hogy egyidőben majdnem százhúsz amerikai kéthajtóművessel dolgozott a társaság.
Azután viszont a német cég elsősorban az A320-as gépcsalád különféle tagjaira alapozta a rövidebb és közepes hosszúságú európai vonalait, és az egyre kiterjedtebb vállalatcsoport más tagjai is elsősorban Airbus-keskenytörzsűeket üzemeltettek, ezért aztán a hangsúly végképp erre a típusra tolódott, kiszorítva az olyan gépeket is a flottából, mint a BAe-146/Avro RJ változatai.
A hétfői, már nem menetrend szerinti emlékrepülést az utolsó 737-es a Frankfurt–Hamburg–Frankfurt útvonalon teszi meg, erről terveink szerint már kedden részletesen beszámolunk.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!