A Kisföldalatti fejlesztéséről egyeztet a Mobilitási Témacsoport
Január 30-án, csütörtökön elkezdődik az idei munka, ez lesz a téma az első egyeztetés napirendjén.
A Millenniumi Földalatti Vasút 1896-ban nyílt meg, így Budapest egyik legrégebbi és legjelentősebb közlekedési eszköze. Legutóbbi felújítása 1995-ben volt, amikor teljesen megújult a pálya, minden forgalomirányító és utastájékoztatási rendszer, a műemléki állomások pedig korhű arculatot kaptak. Az azóta eltelt három évtized és a technológiai fejlődés ismét szükségessé teszi az M1-es metróvonal fejlesztését.
A tervezett fejlesztés célja a vonal infrastruktúrájának korszerűsítése, ami magában foglalja a pályaszerkezet megújítását, modern biztonsági és irányítástechnikai rendszerek telepítését és az állomások akadálymentesítését is, hogy az M1-es metróvonal megfeleljen a XXI. század követelményeinek, miközben megőrzi történelmi jellegét és értékeit.
A BKK fontosnak tartja, hogy a civil szervezetek és egyesületek kifejthessék szakmai észrevételeiket a főváros közlekedését érintő különféle témákban, ezért még januárban megtartja az idei első Mobilitási Témacsoport egyeztetést Európa első földalatti vasútjának fejlesztéséről.
A 2024-ben megújult Mobilitási Témacsoport a budapesti mobilitás kérdéseivel foglalkozó civil szervezetek és szakmai egyesületek együttműködési fóruma. A Mobilitási Témacsoport munkájában való részvétel regisztrációhoz kötött, annak feltételeiről ezen az oldalon olvashat bővebben.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!