A kerékpárosok nyerték a városi közlekedési versenyt
A városi közlekedési versenyt a kerékpáros versenyzők nyerték, a második helyen a tömegközlekedést választók végeztek, de a földgázmeghajtású autó is csak hajszálnyival maradt le versenytársaival szemben. A győztes csapatot a MÁV és a Kerékpárbarát Települések Országos Szövetségének képviselője alkotta. A tömegközlekedési járművekkel – vonat, metró, villamos és HÉV – harcba szálló együttesben a BKK, a BKV, a MÁV Start, a Volánbusz és a Levegő Munkacsoport vezetői küzdöttek. A földgázüzemű autóval a Főgáz szóvivője indult.
A pénteken reggel nyolckor, a Nyugati térről induló verseny a belváros útvonalain, hétköznapi körülmények között zajlott az átlagos péntek délelőtti forgalomban.
A Főpolgármesteri Hivatal irodavezetője az eredményhirdetésen három győztest hirdetett, mert mint elmondta, ezen a versenyen senki sem veszített. Szeneczei Balázs szerint Budapest alternatív közlekedési lehetőségek terén felveszi a versenyt Európa nagyvárosaival. Hozzátette, a következő években a járműpark robbanásszerű javulása várható.
A részvevők nyolc ellenőrzőpont végiglátogatása során az Európai Unió útjelzőjének 10 pontját gyűjtötték össze. Ennek főbb iránymutatásai és legfontosabb célkitűzései a következők:
- 2030-ig felére kell csökkenteni a hagyományos üzemű járművek számát a városi közlekedésben, úgy, hogy 2050-ben már ne is járjanak ilyenek a városokban.
- 2030-ra a nagyobb városi központokban meg kell teremteni a teljes széndioxidmentes logisztikát.
- 2050-re a fenntartható módon alacsony széndioxid-kibocsátást eredményező légiközlekedési eszközök arányát 40 százalékra kell emelni, míg a hajózásban a kibocsátást legalább 40 százalékkal csökkenteni kell.
- 2050-re a városok közötti középtávú utas- és teherforgalom 50 százalékát a közutakról a vasutakra és a vízi utakra kell terelni.
Bálint Norbert, a Főgáz szóvivője beszámolt róla, hogy a következő hetekben megnyitják Szeged és Győr után Budapest első földgáz üzemanyagtöltő állomását.