A hőség zavarában

Joó Ferenc   ·   2012.07.03. 20:10
Spitz_400

Június 23-án ünnepelték az ausztriai Wachau-ban (ez az ő Dunakanyarjuk, csak kicsit hosszabb, mint nálunk, olyan harminc kilométerrel...) a Szent Iván-éjt, látványos tüzijátékkal és természetesen sok eszem-iszommal fűszerezve. No és három különvonattal, amelyek Spitz an der Donauba közlekedtek. Ezek közül legmesszebbről a MÁV Nosztalgia Kft. élményvonata érkezett.

Jómagam Győrben csatlakoztam a menethez és a majdnem nyílegyenes pályán, ami Hegyeshalom felé vezet, igazán kitehettek (és ki is tettek) magukért a Turcsiorrúak. Az idő gyorsan repült a mozdonyok dallamos duruzsolása mellett, így csakhamar Bécsben találtuk magunkat. Stadlau állomáson időztünk néhány percet, majd a hangzatos „Floridsorfi magasvasút” nevet viselő egyvágányos összekötő vonalon át jutottunk el a Duna bal-partja mentén Krems felé vezető vonalra.

001 és 017 a győri állomáson (fotók: Joó Ferenc)

Dupla mozdonyos szerelvény Hegyeshalomban, de nem Teknős!

Magánvasutas mozdonyok, ha egymás között vannak :-)

Lassan jómagam is kezdem elhinni, hogy Hegyeshalomban mindig van valami érdekes

Pózolás Stadlau állomáson

A Floridsdorfer Hochbahn viaduktján ritkán jár személyszállító vonat, így ez többeknek is kuriózum volt. Jómagam legutóbb a DB 103-as villamosmozdonya által vontatott Rheingold-szerelvénnyel utaztam erre, de az Iho keresőjében most hirtelen nem találtam az erről írt cikkemet.

Kremstől már igazi idilli, mellékvonali környezetben utaztunk és nemsokára behatoltunk a Wachau szőlőültetvényei közé is. A Nohabok Dürnstein állomásán pihenhették némileg ki magukat, a néhány óra azonban hamar eltelt az elsőnek Bécs felől (sajnos szerkocsival elől) érkező gőzmozdonyos különvonat fotózásával és a helyi borokkal való ismerkedéssel.

Az a bizonyos magasvasúti viadukt...

Majd érkezés Kremsbe - történelmi pillanatok!

Érdekes együttállás...

M61-esek Dürnsteinban!

Miénk a (dürnsteini) vár!

A Spitzig tartó menet utolsó etappja még verőfényes napsütésben tárta elénk a Duna völgyét, néhányan még a gravitációs (köteles) kompot is kipróbáltuk napnyugta előtt. Aztán jöhetett egy jó vacsorázó hely felkutatása és a tűzijáték megtekintése, melyet követően még jutott kis idő a különvonatokat lefényképezni is.

A szemfülesebbek a tűzijáték által nyújtott katarzis átéléséhez a vasútállomást használták előtérként, így sötétedés utáni képeimet nem is mutatom meg, mert szebbnél szebb felvételeket találtam a fórumokon a Nohabok felett felrobbanó rakétákről, amlt az igazán elhivatottak készítettek, miközben én az étteremben sörrel a kezemben néztem az EB-t.

Amikor nincs különvonat, evvel a gumikerekűvel lehet beutazni a szőlőhegyek vidékét

Ez viszont már a NÖVOG pendli vonata, a WLB-től bérelt mozdonykával - a három kocsit végül is elbírja...

Íme az osztrákok 109-ese - szerkocsival előre...

Valamint a 109-es szerelvénye

Ilyen az, amikor a vonatbuzulás autóbuzulással is párosul!

Sorba ültek, mint madarak a dróton!

A hazafelé tartó út sem volt élménymentes, hiszen az élményvonat bulizós vagont is továbbított. Az Orfeum-kocsi már korábbról is ismerős volt számomra, ezúttal azonban csak Bécsig élvezhettem a társaságot, mert másnap (illetve már aznap, mivel Bécsbe jócskán vasárnap hajnali egy óra után futott be a szerelvény) még volt némi utazgatni valóm Ausztriában.

De erről majd egy következő menetben számolok be!

Utolsó tekintés Dürnstein várára

Végre emberek nélkül is lehetett fotózni a szerelvényt! :-)

A lenyugvó nap fényeiben feredőznek a Svédacélok

Utolsó blikk a szerelvényre ilyen szép napsütésben

Spitz kompja - akár még két autót is elvisz!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elkészült a Koralmbahn!

iho/vasút   ·   2024.12.07. 18:00

Az ÖBB szerint a 127 kilométer hosszú vasútvonal készen áll az üzembe helyezési fázisra, már csak a futópróbák és a szakmai képzések vannak hátra a 2025 decemberére tervezett átadáshoz.