A finanszírozási bizonytalanság veszélyezteti a londoni metró korszerűsítési terveit

iho/vasút   ·   2023.12.10. 13:00
A Piccadilly Line metrókocsija Tony Miles felvételén a Siemens Mobility wildenrathi tesztközpontjában

Egészen pontosan két vonalét: a Piccadillyét és Bakerlooét. Márpedig a nagyvárosi underground jövője szempontjából kritikus fontosságú az 500 millió fontnyi állami támogatás folyósítása a 2024–2025-ös nagyprojektek kivitelezéséhez. 

Stuart Harvey, a Transport for London  igazgatója  a 94 új, a Piccadilly Line-ra szánt metrószerelvény első, a Siemens Mobility-től érkezett egységének a bemutatásakor arról beszélt, hogy hosszú távú tervezésre van szükség, olyanokra, amelyek támogatják a munkahelyteremtést és a gazdasági növekedést. Harvey kétséget sem hagyott afelől, hogy szándékukban áll a fejlesztések folytatása, és London harmadik legforgalmasabb vonala, a Heathrow-t is érintő Piccadilly után a Bakerloon is le kell cserélni a jelenleg már 51 éves járműveket. Ez pedig nem megy a kormány az ügy melletti elköteleződése és a 2024 áprilisától esedékes tőkebefektetése nélkül.

A Bakerloo-vonal hétegységes vonatai valamivel idősebbek, mint a Piccadilly 1973 Stock nevű szerelvényei. Utóbbiak csereprogramja már beindult, a Bakerloo viszont egyelőre megmarad az 1972-es, csak jelentős költségek árán fenntartható kocsiknál. Harvey szerint már csak ezért is üdvözítőbb lenne új járművekbe fektetni… Megrendelés esetén a Siemens kész a gyártásra. A német vasútijármű-gyártó mamut a yorskhire-i Goole-ban felhúzott „vasútfalujában” azonban lassan kezd felfutni a termelés, a gyártósorok idővel be lesznek táblázva, és egy-két éven belül valószínűsíthetően már nem lesz kellő gyártókapacitás arra, hogy a kért vonatok a záros határidőre elkészüljenek.

A londoni metró Piccadilly vonala 71, a Bakerloo 23,2 kilométeres; mindkettőt 1906-ban adták át a forgalomnak.

 

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek