A felszántott pálya és a keringő busz

Kemsei Zoltán   ·   2011.07.22. 10:28
00

Végre egy felújítás, ahol nemcsak tessék-lássék foltozzák – az anyagi források szűkösségére hivatkozva – a pályát, hanem „ahogy megérdemli”, teljes alépítménycserét végeznek. Igaz, rá is fért, Budapest talán legrosszabb állapotú villamosvonala volt a 37-es. Erről a járatról szinte mindenkinek a tíz kilométeres óránkénti sebességgel döcögő, gyakorlatilag üres villamosok jutnak az eszébe, igazán nagy forgalom Halottak napja környékén volt csak. A valamikori egyetlen temetői járatból (a Köztemetői Gőzmozdonyú Vasút vonala volt) szép csendben betétjárattá fakuló 37-es pedig igazán megérdemelné a jobb bánásmódot: normális pályasebesség esetén a Blaha Lujza tér–Élessarok utazások jóval rövidebbek lennének a jelenleg gyorsabban haladó, ám a forgalmasabb utak miatt több akadállyal találkozó 28-asénál. Az új pálya magasvágányként épül ki, 50 kilométer/órás menetsebességet lehetővé téve, ezzel két-három perccel rövidülhet a menetidő.

A villamospálya hűlt helye az Élessarok...

...és az Őrház felé tekintve, Kőbánya felső MÁV-állomástól

Ideiglenes buszmegálló az Ónodi utcában

A menetrend korrekt

A pótlón nem utaznak sokan <br> (a szerző felvételei)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Ganz és MÁVAG: ki viselheti a patinás elnevezést?

iho/vasút   ·   2025.04.15. 09:00

A hazai vasúti járműipari vállalatok keresik azt a márkanevet, ami segíthetné a piaci pozíciójukat. A nagymúltú Ganz–MÁVAG névre többen is pályáznának, de a nemzetközi piacok meghódításához inkább jó termék, mint történelmi márka segítene.