A bajorországi változásokra, avagy újdonságok a müncheni kötöttpályás közösségi közlekedésben
A január elsejével életbe lépő új városi menetrend számos változást hoz magával. Ezek közül a legfontosabb a 12-es villamos vonalának meghosszabbítása.
Bajország fővárosában a metró- és a villamosközlekedésben a következő változásokra kell felkészülni:
- Metró. A Münchener Verkehrsgesellschaft (MVG) folytatja az új, Siemens Mobility C2 sorozatú metrószerelvények üzembe helyezését, ezzel párhuzamosan cseréli le a korábbi kocsikat. A következő években összesen 85 C2-es fogja kiszolgálni a műncheni U-bahn-rendszert. Csúcsidőben sűrítik a járatokat az U3-as vonal Olympiazentrum–Moosach szakaszán, az U4-esen pedig egész nap hosszú, hatkocsis vonatok szállítják az utasokat, mintegy harmadával növelve a kapacitást. Ezzel szemben a Garching-Forschungszentrum–Fröttmaning szakaszon (U6-os vonal) a kerületi tanács döntése alapján szombatonként egész nap húsz percre változik (ritkul) a követési idő, ellenben a futballmeccsekre (Fröttmaning állomásnál kell leszállni a Bayer München otthonához, az Allianz Arenához), továbbá az Oktoberfestre betétjáratokat indítanak.
Újdonság, hogy 2025-ben hétvégékén (péntekről szombatra, illetve szombatról vasárnapra virradóan), valamint a munkaszüneti napok előtt bevezetik az éjszakai üzemet, jobbára negyedórás követési időkkel. - Villamos. A 13 viszonylatot felölelő hálózaton is megújulnak a járművek, egyre-másra állnak forgalomba a Siemens Mobility négyrészes Avenio villamosai (képünkön). Nem lesz kivétel ez alól a 12-es villamos meghosszabbított vonala sem: az eredetileg Scheidplatz–Hohenzollernplatz–Leonrodplatz–Rotkreuzplatz–Romanplatz útvonal északon, a Scheidplatztól a Parzivalstrassén keresztül immár Schwabing Nordig tart. A szerelvények tízpercenként követik majd egymást.
Ugyan nem az újév első napjától, de tavasztól változásokra lehet számítani a 17-es viszonylaton is: a villamosok várhatóan 2025 tavaszán ismét átkelhetnek az évek óta felújítás alatt lévő, addigra elkészülő, az Isar fölött átívelő Ludwigsbrückenen, és Max-Weber-Platz és aIsartor között a korábban megszokott útvonalon közlekedhetnek. Ezzel szemben a 2023 nyara óta felfüggesztett üzemű 29-es vonalon, elsősorban munkaerőhiány és anyagi okok miatt, nem állítják vissza a forgalmat.
(fotó: MVG, Andreas Pudelko)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!