Stadler-Dunakeszi-együttműködés a MÁV-Start járműbeszerzési tenderén
A Stadler és a Dunakeszi Járműjavító Kft. közösen indul a magyarországi vasúti járművek beszerzésére a jövőben kiírandó tenderen, erről írt alá szándéknyilatkozatot Dunai Zoltán, a Stadler Magyarország igazgatója és Szepessy Tamás, a Dunakeszi Járműjavító Kft. ügyvezetője csütörtökön a svájci cég bussnangi központjában. Az aláíráson jelen volt Tuzson Bence, Dunakeszi térség országgyűlési képviselője és Peter Jenelten, a Stadler Rail csoport alelnöke. Peter Jenelten elmondta, hogy készülnek az év végén, illetve a jövő év elején várható MÁV-Start közbeszerzésre, eddigi információk szerint a magyar vasúttársaság háromszáz férőhelyes szerelvényeket kíván beszerezni, és ennek a feltételnek több járművük, köztük emeletes is megfelel.
Dunai Zoltán, a Stadler Magyarország igazgatója emlékeztetett arra, hogy a Stadler és a Dunakeszi Járműjavító ez év tavaszán három évre szóló együttműködési megállapodást kötött, és ennek tartalommal való megtöltését jelentené a közös indulás a közbeszerzésen. Az igazgató elmondta, hogy a tervek szerint a magyar hányadot egyrészt a szolnoki kocsiszekrény üzem, másrészt a Dunakeszi Járműjavító Kft. kapacitására építenék. Példaként említette, hogy Dunakeszin a betétkocsik összeszerelését, a komplett motorvonatok üzembehelyezését valósítanák meg.
Szepessy Tamás, a Dunakeszi Járműjavító Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte: a magyar állam többségi tulajdonszerzése a társaságban új lehetőséget ad számukra, a Stadler céget pedig stratégiai partnernek tekintik. Szeretnék elérni, hogy a svájci céggel való partnerség során minél nagyobb magyar hozzáadott érték legyen elérhető a termékben, illetve együttműködésre készülnek a nagyvárosi kötöttpályás lehetőségek területén is.
Tuzson Bence, Dunakeszi térség országgyűlési képviselője kiemelte, Magyarország számára fontos, hogy az országban minél több gyártási lehetőség legyen, és európai szintű üzemek működjenek, ehhez járulhat hozzá a Dunakeszi Járműjavító és a Stadler együttműködése.
Szepessy Tamás az MTI-nek elmondta, hogy a Dunakeszi Járműjavító Kft.-ben jelenleg 375-en dolgoznak. Szeretnék elérni, hogy a különböző projektek beindulásával - például a CAF spanyol villamos összeszerelésével, az M3-as metrókocsik felújításában való részvétellel, az Egyiptomba szánt 700 kocsi összeszerelésével és a Stadlerrel való együttműködéssel - 1000 főre növeljék a létszámot évi 1 millió munkaórában.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!