1944 – a gyászos karácsony

iho   ·   2014.12.24. 08:45
00kicsi

A budapesti villamosközlekedés a háborús évek elejét szinte meg sem érezte, sőt: 1943-ra az 1939-eshez képest 139 százalékos volt az utasszám. A hadigazdaság első hatása a jegyárak folyamatos emelkedésében, a tarifák reformjában látszott meg. Elsőként azonban az autóbuszközlekedés sínylette meg a háborút, 1943-ban szinte már csak a sínbusszá alakított Mávag Harcsák voltak láthatók.

Az utolsó menetrend: érvényben volt 1944 karácsonyáig<br>A képre kattintva galéria nyílik<ve>(forrás: A főváros tömegközlekedésének másfél évszázada, Budapest 1987)

Az ország német megszállása (1944. március 19.), majd a nyilas hatalomátvétel (1944. október 15.) után csökkent jelentős mértékben a forgalom: a front is egyre közeledett Budapesthez, a bombázások is állandósultak. A Margit híd véletlen felrobbantása (1944. november 4-én, a délutáni csúcsforgalomban) után a bejárható hálózat is csökkent, mígnem december 24-én végleg leállt a villamosközlekedés.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.