Új városi busz a Volvótól: Volvo 7900

Ács Attila   ·   2011.09.05. 08:00
volvo7900_fooldal

Tizenhárom évvel ezelőtt mutatta be a finn Carrus az új, teljes hosszban alacsonypadlós városi modelljét, amit – miután a Volvo tulajdonába került a cég – 7000, majd később 7700 néven ismert meg Európa. A típus komolyabb megújítására 2006-ban került sor, amikor is új homlok- és hátfalat, valamint nagyobb hengerűrtartalmú, Euro IV-es és Euro V-ös motorokat kaptak a buszok.

A 7900 ezzel szemben egy teljesen új fejlesztés, melynek középpontjában a lehető legalacsonyabb élettartamköltség elérése állt, ennek érdekében pedig elsősorban a busz önsúlyát igyekeztek csökkenteni, ami alacsonyabb üzemanyag fogyasztáshoz vezet. Az újdonság ráadásul rögtön hibrid hajtáslánccal mutatkozik be, amitől a jelenlegi modell 35 százalékos gázolaj megtakarításához képest további fogyasztáscsökkenést, és még kevesebb károsanyag-kibocsátást remélnek.

Megújul a tavaly bemutatott 8900 Low Entry változata is: ebben a kocsi első, alacsonypadlós részéből eltűnnek a dobogók, ennek következtében az oldalsó ablaksáv is mélyebbre húzódik majd.

A kiállításon lehetőség lesz a Volvo új, intelligens járműfenntartási és karbantartási rendszerének megismerésére is.

A standon tehát az alábbi buszokat állítja ki a cég:

  • Volvo 7900 Hybrid
  • Volvo 8900 Low Entry
  • Volvo 9900 „Volvo Ocean Race Edition”
  • Volvo 9500 „Volvo Ocean Race Edition”

A szabadtéren pedig az alábbi modellek tesztvezetésére nyílik majd lehetőség:

  • Volvo 7700 Hybrid
  • Volvo 8900
  • Volvo 9700 (13 literes motorral és I-shift váltóval)

Az újdonságról majd a Busworldön hull le a lepel (kép: <a href=http://farathon.com/en target=_blank>farathon.com</a>)

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közút Közlekedéstervezés Automobil

Újlipótvárosban az autósok mintegy fele szabálytalanul parkol a járdán kijelölt helyeken

iho.hu   ·   2024.07.02. 12:00

A helyi civilek azonnali megoldást kérnek az önkormányzattól, miután kiderült: a járdán ferdén kijelölt helyeken negyvenkilenc százalék szabálytalanul parkol, harminc helyszínen hiányoznak a parkolást jelző kötelező táblák és felfestések, illetve továbbra is több ingyenes parkolási engedélyt adnak ki, mint ahány parkolóhely összesen van a városrészben.