Villany után dízelek a britektől?
Manapság már természetes, a hidegháború idején, a hetvenes években igen ritkának számított, hogy Nyugatról térségünkbe helyezzék valamilyen jármű, gép gyártását. A British Rail az új, 56-os sorozatú gépeit Romániában, a craiovai Electroputerénél gyártatta 1976-ban – a 135 darabos széria első harminc tagját. A további 105-öt Doncasterben (56031–56115) és Crewe-ben (56116–56135) készítették.
A mozdonyok jó része a brit vasút magánosítása után az EWS (English Welsh and Scottish Railways) flottáját gazdagította, egészen 2004-es leállításukig. Az EWS 2009-től, mint a DB Schenker brit leányvállalata működik tovább, megörökölve a félreállított mozdonyokat is. Egy angol vasútbarát fórum szerint a társaság a teljes, 43 darabot számláló állományt áruba bocsátaná, ezek közül három Magyarországra érkezne. A Railways Illustrated folyóiratban meg is jelent egy kép a Floyd-flottaszínekre festett 56301-es gépről, ám ez a gép nem szerepelne az eladandók listáján, képmanipuláció volt csupán.
A hírek szerint a Floyd valóban gondolkozik nagyteljesítményű dízelmozdonyok beszerzéséről, de hivatalos megerősítést még nem kaptunk. Brit források szerint az 56101, 56115, 56117 pályaszámú gépeket kínálták fel eladásra a Europhoenix társaságnak, amely aztán Magyarországon üzemeltetné a „hatlábúakat”.