Varsót inspirálja
A 2010-es berlini InnoTranson bemutatott szerelvényből először Varsó rendelt nagyobb mennyiséget a kiállítást követő évben. A harmincöt szerelvényt a Siemens és a lengyel Newag alkotta konzorcium gyártja majd, az első tíz teljes egészében a bécsi Siemens-gyárban készül, a fennmaradó 25 végszerelését Nowy Sącz-ban végzik. Az Inspirók mindkét (2013-ra elkészül a második vonal is) metróvonalon közlekednek majd.
Az Inspiro tervezésekor nagy súlyt helyeztek az újrafelhasználhatóságra, így igen magas, 95 százalékos eredményt sikerült elérni. A szerelvény viszont nemcsak „holta után” környezetbarát: alumínium könnyűszerkezetes felépítésének (remélhetőleg a cég a Combinókon esett csorbát sikerrel köszörülte ki) és egyéb, kisebb megoldásoknak (parafa-alumínium kombinációjú padló) köszönhetően három százalékkal, mintegy hat tonnával könnyebb a hasonló kategóriájú szerelvényeknél, ezzel energiafogyasztása is lényegesen kedvezőbb.
A Siemens igyekezett a legtöbb európai szabványnak megfelelő platformon gyártani az Inspirót: 3-6 kocsiból álló, a megrendelő infrastruktúrájához alkalmazkodó kivitelben készülhetnek, különféle motorokkal.