Üzemben a Flirt-flotta fele
A beszerzésből származó összes motorvonatot legkésőbb 2015. szeptember végéig átadják – közölte Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), a MÁV és a GYSEV közös közleményben. A MÁV-Start 2012 novemberében indított nyílt közbeszerzési eljárást korszerű alacsonypadlós villamos motorvonatok beszerzésére. A közbeszerzés nyertesével 2013-ban megkötött szerződés értelmében a Stadler Bussnang AG svájci járműgyártó negyvenkét elővárosi vagy regionális villamos motorvonatot gyárt a vasúttársaság számára.
A MÁV-Start új elővárosi vonatai akadálymentesített járművek, 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük óránként 160 kilométer. A motorvonatok korszerű utas-tájékoztató rendszerrel felszereltek, légkondicionáltak, utasterük kerekesszékek és kerékpárok fogadására alkalmas. A járműveken WiFi szolgáltatás érhető el, a mobiltelefonok és laptopok hálózati csatlakozókról tölthetők. A motorvonatokkal a Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs, Budapest–Szob, Budapest–Veresegyház–Vác, Budapest–Cegléd–Szolnok, és a villamosítás befejezése után a Budapest–Esztergom vasútvonalakon találkozhatnak majd az utasok.
Miután a további huszonegy jármű is megérkezik, a MÁV-Start kötelékében összesen százkét korszerű Flirt motorvonat fog közlekedni. Budapest elővárosában a vonatok csaknem kétharmadát lehet majd ebből a típusból kiállítani.
A meglévő motorvonatok kiemelkedő megbízhatóságuk mellett öt év és negyvenmillió megtett kilométer alatt hétmilliárd forint értékű villamos energiát takarítottak meg a vasúttársaságnak. A korszerű elővárosi motorvonatok népszerűek az utasok körében: ahol ezek a járművek közlekednek, ott 6–12 százalékkal is nőtt az utasszám – közölték.
A közös beszerzési eljárással indult projekt részeként a GYSEV Zrt. által megrendelt hat motorvonat közül három már 2014 őszén megérkezett, március végéig a másik három jármű is forgalomba áll a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd és a Sopron–Győr vonalakon.
A közös közleményben Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár kiemelte, hogy a MÁV-Start elővárosi flottája az Európai Unió Kohéziós Alap társfinanszírozásával bővül, a nagyprojekt 220 millió eurós támogatását 2015 januárjában hagyta jóvá az Európai Bizottság. A fejlesztési tárca a szolgáltatási színvonal növelése érdekében további motorvonatok forgalomba állítását tervezi a következő években. A MÁV-Start várhatóan tavasszal újabb huszonegy korszerű jármű beszerzésére indíthat közbeszerzési eljárást – fűzte hozzá a közleményben az államtitkár.
Inforámcióink szerint szombat hajnalban forgalomba álltak a 70-74-75-76-os példányok a váci oldalban, a 66-ost pedig megjavították. Akkor a tizenkilenc szerelvényből tizenkettő Vác–Szob és Veresegyház–Vác felé, hét pedig Székesfehérvár felé járt. A 73-asról továbbra sincs semmi infó, az az új 65-ös. Hétfőn pedig a 83-85-ös pályaszámú Flirtök álltak forgalomba.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!