Újabb skandináv megrendelés a Molitusnak

Kengyel Kristóf   ·   2012.02.02. 12:30
kiskép

A Molitus öt norvég midibuszát kettő követi majd Svédországba. Kozák Péter, a Molitus Tervező és Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója az iho kérdésére elmondta, tovább dolgoznak azon, hogy a skandináv piacokon komolyan megvethessék a lábukat. Ehhez ez a hét kocsi lehet a belépő.

Hiába minden igyekezet. Itthon nincs pénz a kiváló midire<br>(fotók: Vörös Attila)

A buszok nem az itthon megszokott műszaki paraméterekkel kerülnek ki. A norvég járművekben 21, a svédekében pedig 20 ülésen foglalhatnak majd helyet az utasok. Az összes ülés magastámlás lesz, hárompontos biztonsági övvel ellátva. A középső ajtók – a korábbi kocsikkal ellentétben - kifelé nyílnak és így természetesen lengőajtók lesznek. A zord téli időjárást ellensúlyozandó erősített fűtést is szerelnek a kocsikba, amit termoplán üvegezés tesz teljessé. A második S91-esből ismert - már továbbfejlesztett - tűzoltó-berendezést is kapnak a kocsik.

A jelenlegi ütemezés szerint a Norvégiába készülő kocsik április végére készülnek el, a svéd buszok pedig a nyár közepére. Az elkészült járműveket nem láthatjuk együtt, ugyanis amint elkészül egy-egy kocsi, már megy is a rendeltetési helyére.

Az S91 arca

Arra a kérdésre, hogy mi lesz a másodikként elkészült S91-es sorsa, azt a választ kaptuk: a hazai megrendelésekben csalódtak ugyan, de az a terv, hogy valamelyik itthoni üzemeltetőnek adják át a kocsit bérleti konstrukcióban. Az érdeklődés ugyanis nagy a típus iránt, de egyelőre egy dolog hiányzik, a pénz.

Nem adták fel azt a szándékukat sem, hogy a fővárosban is megjelenjenek a Molitus S91-es buszai. Dolgoznak azon, hogy a BKK által nemrég meghirdetett buszüzemeltetési modell keretein belül a fővárosi utazóközönség ne csak a tesztek alkalmával, de a mindennapokban is megismerhesse a típust.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Logisztika Jogi osztály

Továbbra is kihívást jelent a Brexit a logisztikában?

iho.hu   ·   2024.10.23. 16:45

A Brexit hatása az Egyesült Királyság és az Európai Unió közötti kereskedelemre, és ezzel egyidejűleg a kapcsolódó logisztikai folyamatokra négy év elteltével is érezhető. A folyamatosan bevezetett új szabályozások, megnövekedett költségek és a határátkelési eljárások bonyolultsága jelentősen megnehezítik a vállalkozások működését.