Újabb fordulat a 100-as vonal felújításán
Sokadik alkalommal, zaj és nagyobb baj nélkül, a majdnem a tervezett időpontban elkészült Fegyvernek-Örményes állomás átépítés hatodik üteme, amely egyben a vágányok és a felsővezeték-rendszer teljes elkészültét, valamint a műtárgyak, aluljárók szerkezetkész állapotát jelenti.
A teljes állomási vágány- és felsővezeték-hálózat forgalomba helyezését július 29-én 18 órára tervezték. Azonban a biztosítóberendezés élesztése kicsit elhúzódott a hatalmas viharoknak köszönhetően, így a vágányzárat 21 órakor lehetett lemondani.
Szinte elviselhetetlen páratartalommal telített levegőben, pokoli trópusi zivatarokkal tarkított hőségben vizsgálta a bizottság az elkészült állomás vágány-, és felsővezeték-hálózatát.
A bizottság most is mindent rendben talált. Folytatódhat a munka az állomás területén, a vonatok már a teljes vágányhálózaton közlekedhetnek.
Már csak az utómunkák, az aluljárók befejező munkái, az új elektronikus biztosítóberendezés építése, valamint a felvételi épület teljes felújítása van hátra Fegyvernek-Örményes állomáson.
A 100-ason már csak két állomáson folynak most egyszerre építési munkák, Püspökladány és Kisújszállás állomások átépítése tart egyidőben, jól szervezett vágányzárakban. Minden túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a 100-ason továbbra is az ország legnagyobb és legzavartalanabbul folyó vasútépítéseinek vagyunk tanúi (Szolnok)–Szajol–Püspökladány között.
Nem a debreceni igazgatósághoz tartozik a Szolnok–Szajol szakasz, de e cikk írójának, ha a 100-asról ír, talán kötelessége megemlíteni, hogy azon a területen is, magyar viszonyok között, gigantikusnak mondható munka folyik. Hatalmas erővel szerelik az új Tisza-hidakat és folyik az építésük előkészítése, valamint a híd Szolnok felőli oldalán egy forgalmi kitérő építése.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!