Újabb autóbuszok jönnek a fővárosba
Az új buszüzemeltetési modellt 2011 augusztusában indította el a BKK. Ennek nulladik körében az éppen lejáró alvállalkozói szerződésekre írtak ki tendert, aminek nagy részét a VT-Transman nyerte el, kettő pedig eredménytelen lett.
Az új modell első körében 150, új gyártású autóbuszra (75 szóló és 75 csuklós) írtak ki pályázatot, amit végül szintén a VT-Transman nyert, Mercedes Citarókkal. Az első 50 autóbuszt ünnepélyes keretek között, április végén adták át. A második ötven kocsi már különösebb felhajtás nélkül állt forgalomba, az utolsó ötven busz pedig július elsejétől kezdi majd meg a munkát.
Miután a Fővárosi Közgyűlés elfogadta a BKK 2013–2014-es üzleti tervét, szabaddá vált az út, hogy a modell második körében további autóbuszokat szerezzenek be. A második körben is 150 új jármű érkezése várható, amiből az első ötvenre már várhatóan idén kiírják a tendert. Az új buszok várhatóan a dél-pesti térségben fognak forgalomba állni.
Közben továbbra sincs előrelépés a midibuszok ügyében, pedig azok lecserélése talán fontosabb lenne, mint ötven új autóbusz forgalomba állítása. A fővárosban naponta közlekedő mintegy 1500 autóbusz esetén az ötven új kocsi csak csepp lenne a tengerben, viszont a midik lecserélésével ugrásszerűen lehetne javítani a színvonalon a midibuszos vonalakon, főként az elsődleges turisztikai célpontnak számító Várba közlekedő 16-os buszon.
Az Ikarus 405-ösök rendelkezésre állása ugyanis rendkívül alacsony, a BKV minden erőfeszítése ellenére. A naponta kiadott harminc kocsiból általában 8 hibásodik meg, ami jelentősnek tekinthető. Az áldatlan állapoton a cég a Molitus egyik bemutató S91-esének bérlésével próbál javítani.