Új távolsági buszt fejlesztett a Kravtex
A Credo Optinell nevű autóbuszt a Volán társaságoknak szánják, mivel ez az egyetlen magyar gyártmányú távolsági busz, amely komfortfokozatával megfelel a szeptemberben bevezetett emelt szintű távolsági autóbuszos szolgáltatás feltételeinek – mondta a bemutatóval egybekötött sajtótájékoztatón Szombath Imre főkonstruktőr.
Az új fejlesztésű járművel a cégcsoport részt akar venni a Volán társaságoknál üzemelő közel 500 elöregedett távolsági busz cseréjében. A Kravtex az Új Széchenyi Terv keretében 128,5 millió forint kutatás-fejlesztési támogatást nyert el, ez az összeg a kis tömegű Optinell fejlesztését is segítette.
A szakember hangoztatta: a vállalkozásnál most lezárult négyéves, több milliárd forintos költségű fejlesztési program eredményeként teljesen új, hazai fejlesztésű buszcsalád jött létre. A Credo buszok – a városi Citadell, az elővárosi Econell, a helyközi Inovell és a most debütáló távolsági Optinell – lefedik a Volán társaságok és a fővárosi közösségi közlekedés igényeit.
Az egymást követő típusok kialakításánál figyelembe vették a Volán társaságok üzemeltetési tapasztalatait – mondta a főkonstruktőr. Az 51 ülőhelyes, 23 állóhelyes új autóbusz fő jellemzőjeként kis tömegét és alacsony üzemanyag-fogyasztását emelte ki.
Ez utóbbi átlagosan 20 százalékkal kevesebb üzemanyag-felhasználást jelent a kategóriájába tartozó import buszokhoz képest – tette hozzá.
Elmondta, hogy az új busz árarányosan 80 százalékban magyar terméknek minősül, hiszen az önhordó vázszerkezet a Kühne Zrt.-nél készült, új fejlesztésű futóművei a Rába termékei, sebességváltója a ZF magyarországi üzeméből való.
Az Optinell fejlesztését is szolgálta a gazdasági operatív program keretében tavaly elnyert 128,5 millió forint. A technikai innovációt segítő támogatást a cégcsoport 308 millió forintos önrésszel egészítette ki, így a termékfejlesztéssel egy időben gyártástechnológiai beruházások is megvalósultak.