Tramtrain Szeged és Hódmezővásárhely között

MTI   ·   2012.06.09. 09:07

A hódmezővásárhelyi önkormányzat a Közlekedés Operatív Program pályázatán nyert el 164,5 millió forintos támogatást a részletes tanulmánytervek elkészítésére. A tanulmány készítése során végzett felmérés szerint a vásárhelyiek 11 százaléka hetente többször utazik Szegedre, a két város között elterülő ötezer fős Algyő lakosainak pedig több mint fele látogat el ilyen gyakorisággal a csongrádi megyeszékhelyre. Egy átlagos munkanapon 8 ezer utazás történik a két irányban közvetlenül Hódmezővásárhely és Szeged között, míg 7 ezer Algyő és a Tisza-parti város között.

A Cowi Magyarország Kft., a Főmterv Zrt. és a Forrás Unió Kft. alkotta konzorcium szakemberei több lehetőséget is megvizsgáltak, végül a várható költségek és eredmények szempontjából a dízel-elektromos vegyes üzemű szerelvényeket mindkét városba bevezető elképzelés bizonyult a legkedvezőbbnek. Az elképzelések szerint a két város közötti vasúti pályát 100 kilométer/óra sebességűre fejlesztenék. Szeged-Rókus pályaudvarnál összekapcsolnák a nagyvasúti és a villamospályát, korszerűsítenék az állomásépületeket, Hódmezővásárhelyen pedig új, 3,3 kilométeres villamosvasúti pályát alakítanának ki. Hódmezővásárhelyen a Népkert állomás és a Nagyállomás között öt közbülső megállóhely lenne, amelyek helyét úgy választották ki, hogy a város lakosainak nagy része legfeljebb 500 méteres sétával közvetlenül is igénybe veheti az új közlekedési eszközt.

A tervezet 6+2, egyenként 30 méter hosszú tramtrain jármű beszerzésével számol. A menetrendet úgy alakítanák ki, hogy a szerelvények csúcsidőszakban 20 perces követési idővel járhatnának, így a jelenlegi óránkénti egy MÁV-vonat megtartása mellett egy irányba összesen négy jármű közlekedne. A szegedi 1-es villamosvonalon minden második szerelvény lenne tramtrain.

Hódmezővásárhely belvárosából Szeged központjába mintegy fél óra alatt juthatnának el az utasok, így az átszállás nélküli, környezetbarát, biztonságos közlekedési mód jelentős menetidő-megtakarítással járna. A hódmezővásárhelyi közgyűlés legutóbbi rendkívüli ülésén a kezdeményezést Orbán Viktor kormányfő is a támogatásra érdemes projektek között említette. A terv – a szakértői vélemények szerint - mindenben megfelel az EU irányelveinek, így megvalósításához várhatóan uniós források is igénybe vehetők – közölte a sajtóreferens.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.