Tovább újulnak az utasperonok Miskolcon

iho/vasút   ·   2019.07.23. 09:00
400px_miskolc_tiszai_peronteto

Folytatódik a miskolci utasperonok felújítása. Az 1960-as években épült betonszerkezetű perontetőket 2016-től folyamatosan újítja fel a MÁV. Legelőször, 2016-ban a nyolcadik és kilencedik vágányok által használt „D” perontető készült el, ezt követte a negyedik és ötödik vágány közötti „C” peron 2017-ben, idén pedig az állomásfelújítási program keretében a „B” perontető is megújul.

A D és C peronok után idén a B is megújul a miskolci Tiszai pályaudvaron (fotó: MÁV-Start)

Az első ütemben augusztus 30-ig a peron „B”, azaz végponti (vagyis Felsőzsolca felőli) felén dolgoznak, a második fázis várhatóan augusztus 31-től október 30-ig tart, ekkor a peron Nyékládháza felőli „A” felét zárják le az utasforgalom elől és újítják fel. A munkák során a perontető pilléreit, a megrepedezett födémszerkezetet megerősítik, a hibákat kijavítják, a felülettisztítást homokszórással végzik, majd lefestik a perontetőt. Rugalmas és hatékony szigetelés készül a tetőfelületre, a vízelvezetés rendszere is új lesz. A jelenlegi peronvilágítást és a peronon lévő utastájékoztató berendezéseket is korszerűsítik.

A 252 millió forintba kerülő felújítás beruházója a MÁV Zrt., a kivitelezés a MÁV FKG Kft. feladata. A fejlesztés eredményeként Miskolc-Tiszai pályaudvar mindhárom perontetője egységes megjelenéssel, a kor elvárásainak megfelelő tájékoztató rendszerekkel felszerelve az szolgálja majd az utasok kényelmét.

A vasúttársaság az utasáramlásoknak  megfelelően átszervezte a vonatok érkezési és indulási  vágányait a menetrendszerű vonatközlekedés érdekében. A karbantartási munkák ideje alatt vonatkésések nem várhatók.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!