Töltődjön fel otthon!
Felmerül a kérdés az e-autók lassú, de fokozatos térhódításával: miért is nem lehet „feltankolni” otthon? Benzinkútja, vagy esetleg olajfinomítója nem lehet mindenkinek a hátsó udvarban, ám az elektromos hálózat minden lakásban elérhető.
Az elektromos autók idehaza elég lassan csordogáló bevezetése (több töltőállomás van, mint kocsi – kapja fel a sajtó néha az ironikus szlogent) ellenére minden eshetőségre fel kell készülni, teljes infrastruktúrát kínálni a potenciális fogyasztóknak. Az ABB gyorstöltője már üzemel Budapesten, az Istenhegyi úton, a lassú töltés – mondjuk egy mobiltelefonhoz vagy egy laptophoz hasonlóan – az otthoni, üzemen kívüli állapotban történő töltést szolgálja. Munkahelyeknek: üzemeknek, irodaházaknak is ajánlják a rendszert, a reggel a parkolóba beálló dolgozó a munkaidő végén feltöltött akkumulátorral indulhat hazafelé.
A körülbelül három kilowattóra teljesítményű váltóáramú (egyszerű fali csatlakozóról is elérhető) eszköz egy átlagos, 24 kilowattórás akkumulátort nyolc óra alatt tölt fel. Az összes, jelenleg a kereskedelmi forgalomban kapható elektromos autóhoz tartozik egy, beépített elektronikus vezérléssel felszerelt töltőkábel, amely az otthoni hálózat túlterhelését megakadályozza. Lehetséges nagyobb, 11, illetve 22 kilowattórás töltést is használni, ám ez esetben már szükség van egy töltőoszlopra, a töltési folyamatot kontrolláló berendezés miatt. Az ABB-vel együttműködő Pike Research piackutató cég szerint 2017-ig a világ elektromosautó-állománya a jelenlegi 114 ezerről 5,2 millióra nő majd, és a kiépülő infrastruktúra üzleti hasznán kívül a háztartási feltöltésre is egyre jobban növekszik az igény.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!