Tizenötmilliárd eurót fordíthat öt év alatt az ÖBB vasútfejlesztésre
A támogatások legnagyobb része már jelenleg is futó projektekhez fog kerülni: a semmeringi bázisalagút 1,7 milliárdot, a Brenner-bázisalagút 2,5 milliárdot, a Koralm-vonal pedig 2,6 milliárdot kap, de jelentős összegeket fordítanak majd állomásfejlesztésekre is. A büdzséből finanszírozzák továbbá a Bécs–Inzersdorf–Wampersdorf vonal 515 millió eurós kétvágányúsítását, mely a zsúfolt Bécs–Leobersdorf–Bécsújhely szakaszt tehermentesítené, valamint a Stadlau–Marchegg vonal villamosítását és kétvágányúvá tételét – a 480 millió euróra taksált projekt a Bécs és Pozsony közötti menetidőt hivatott csökkenteni. 430 millió euróból bővülhet ki a Linz–Wels szakasz négyvágányúra, de a Bécs–Breclav vonal fejlesztésére is elkölthetnek 195 milliót. A meglévő vasúthálózatra összesen 3,8 milliárd euró fordítható.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!