Terelt cementvonatok Tolnában
Öszzefüggő, kombinált vágányzár van a 41-es és a 40-es vonalon Rétszilastól Kaposvárig június 15-étől július 2-áig. A pályafenntartási, karbantartási munkákat tételesen nem sorolnánk föl, de a pécsi vonalon főleg ágyazatcserét végeznek, a kaposvárin pedig vágánycseréket. Bár olyan sok tehervonat azért nem jár a 40-es vonal Dombóvár alatti szakaszán, Pécs felől összejön napi egy-két vonat. A királyegyházi cementmű és a gabonarakodás miatt Szentlőrincnek is van forgalma, heti több irányvonat érkezik és indul innen. A tehervonatok többségét elviszik Barcson át Gyékényesre, majd a dél-balatoni vasútvonalon Budapest felé, de a Szentlőrinc–Százhalombatta cementvonatoknál ez már indokolatlanul nagy kerülő lenne.
Így ezek a Dombóvár–Bátaszék–Rétszilas irányon kerülik ki a 40-es vonal feltúrt szakaszát. Az meg nekünk, vasútbarátoknak meg azért jó, mert... Nézzék meg a videót alább!
A százhalombattai cementbiznisz 2014 tavaszán indult be, azóta heti három pár tehervonat közlekedik (Királyegyháza–)Szentlőrinc és Százhalombatta között. Szintén a Lafarge cementgyár kohósalakos szállítmányai kerülnek még Bátaszék felé, ezek Dunaújvárosból és Kassáról indulnak.
A combos vonatokat a dízeles 50-es és a 46-os vonalon dombóvári Szergejek továbbítják, a mőcsényi és a szalatnaki emelkedők alaposan megizzasztják a mozdonyokat...
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!