Széll Kálmán tér: kezdődik a felújítás
A felújítással „a mai, elhanyagolt csomópont helyén egy új, modern arculatú, magas szolgáltatási színvonalú, a mainál sokkal rendezettebb, akadálymentes és zöld közösségi tér jön létre, Buda közlekedése pedig – a budai fonódó villamoshálózat kiépítésével összehangolt munkáknak köszönhetően – megújul” – olvasható a főpolgármesteri hivatal MTI-hez eljuttatott közleményben.
A Széll Kálmán tér rekonstrukciójának előkészítő közterületi munkái hétfőn kezdődnek el: a Margit körút irányából a Krisztina körút felé csak két sávon lehet majd balra kanyarodni, a jobb szélső kanyarodósávot az építkezés miatt lezárják, azt nem lehet igénybe venni. Emiatt a Margit körúton a Széll Kálmán tér felé torlódások várhatóak, ezért kérik, hogy aki teheti, ne ebből az irányból közelítse meg a teret.
Mint írták, a Krisztina körutat keresztező gyalogos-átkelőhelyen ideiglenes középszigetet – azaz a zebra közepére forgalomtechnikai okokból járdaszigetet – építenek, ezért a Krisztina körút felé balra kanyarodóknak sávelhúzásra kell számítaniuk. Ma a kivitelező a másnaptól érvényes forgalmi rend előkészületeit végzi a helyszínen.
A Széll Kálmán tér belső, gyalogos területén is megkezdődnek a felújítás látható előkészületei: elbontják a régi, nem használt hurokvágányon – azaz az egykori 56-os villamos fordulóján – belül álló szökőkutat, valamint az 59-es és a 61-es villamos peronja melletti gombákat. Ezért a téren belüli gyalogosfelületekből nagyobb területeket is elkorlátoznak, a legfontosabb gyalogos útvonalakat ugyanakkor továbbra is biztosítják.
Az építési munkagépek forgalma nappal nem zavarja majd a közlekedést a téren.
A közlemény szerint a jelentősebb közösségi közlekedési változások, főként a villamosforgalmat érintő korlátozások a január 17–18-ai hétvégén kezdődnek, és több ütemben várhatóan nyárig tartanak. A rekonstrukció befejezéséig a teret érintő vagy keresztező busz- és villamosjáratok közlekedése is több alkalommal változik majd.
A Széll Kálmán téri metróállomást ebben az időszakban várhatóan egy alkalommal lezárják, ekkor néhány napig a szerelvények megállás nélkül haladnak majd át az állomáson. A Széll Kálmán tér felújítására mintegy nettó 5,3 milliárd forintos – kormányzati, uniós és fővárosi – forrás áll rendelkezésre. A felújítás kivitelezője a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt., valamint a WIS Holding Zrt. alkotta Széll Kálmán tér 2014 Konzorcium.
Mint írták, a tér rekonstrukciójához szorosan kapcsolódik a budai fonódó villamoshálózat kiépítése. A munkák összehangolásával jövő tavaszra a Frankel Leó utca és a Margit körút között megépített villamosvágány-átkötésnek köszönhetően átjárható villamospálya létesül az immár megújult Széll Kálmán tér és Óbuda között, azaz lehetőség nyílik új, hosszú villamosvonalak létrehozására.
Annak érdekében, hogy a forgalomkorlátozások a szükséges legkisebb mértékben és ideig akadályozzák a környék közlekedését, a 4-es és a 6-os villamos egyes pályaszakaszainak halaszthatatlan felújítását is Széll Kálmán tér felújításának idejére időzítették, továbbá ugyanebben az időszakban végzik el a Margit híd egyes garanciális javítási munkáit – olvasható a közleményben.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!