Skóciai helikopter-baleset: az üzemanyagrendszer hibája?
Kilencre emelkedett a glasgow-i helikopter-baleset halálos áldozatainak száma, a rendőrség nem zárja ki, hogy még további holttesteket is találnak a romok alatt. A halottak között van a pilóta és a gépen utazó két rendőrtiszt, 32-en megsérültek. A skót rendőrség tájékoztatása szerint tizenkét sérült továbbra is kórházi ellátásra szorul; hármat intenzív osztályon kezelnek.
Mint arról az iho/repülés is hírt adott, Glasgow városában a rendőrség által használt és a Bond Air Services üzemeltetésében repülő EC-135 T2 típusú két hajtóműves gép egy pub tetejére zuhant.
Brit sajtóértesülések szerint a vizsgálatot végző szakértők elsősorban a hajtóművek üzemanyag-ellátási rendszerének hibájára gyanakodnak. Ennek a helikoptertípusnak két hajtóműve van, és a The Sunday Times című tekintélyes vasárnapi brit lap által idézett szakértők egyike elmondta: arra is alig van példa, hogy egy hajtómű leálljon, az pedig szinte lehetetlen, hogy mindkettő egyszerre felmondja a szolgálatot.
A helikopter pilótája, az 51 éves David Traill rendkívül tapasztalt volt, korábban két évtizedig a brit királyi légierő (RAF) kötelékében repült Chinook helikoptereken, frontszolgálatot teljesített mindkét Öböl-háborúban és Afganisztánban, emellett Boszniában, a Falkland-szigeteken és Észak-Írországban is szolgált.