Se Púpos, se Szergej, se Nohab

iho   ·   2016.06.03. 18:45
c40n1

Információink szerint spórolás címén elmarad idén a balatoni retró, azaz a tavalyi hétvégéken classic Szergejjel és a Nohabbal húzott menetrend szerinti vonatok élén idén csak Csörgők, esetleg remot Szergejek várhatók. Az elmúlt években a 017-es Nohab megjelenése az északi parton egy nagyon jó kezdeményezés volt, ráadásul a Startnak is jól jöhetett egy, a Csörgőnél erősebb és gyorsabb dízelmozdony a balatoni forgalomban.

A retró vonal tavaly tovább erősödött: forda szerint járt klasszik Szergej is egy vonatpárral a 29-es vonalon. Sajnos mivel a 001-es gép nem lett kész, szinte végig a 265-ös Szergej dolgozott a parton, párszor persze be kellett állnia másik mozdonynak is, amikor a 265-tel gond volt.

A 265-ös Szergej robog a 29-es vonalon Tapolcáról Budapest felé (Garamvölgyi Ádám felvétele)

A 001-es végre úgy tűnik, üzembiztosan dolgozik már, cserébe viszont nem lesz rá szükség a Balatonon, maradhat Dombóváron a hitványabbnál hitványabb tolatós teherek élén. A 265-ös ráadásul időközben megállt, jelenleg alkatrészre vár Szombathelyen. Csak mellékesen jegyezzük meg, hogy miközben szintén spórolásból jobbnál jobb, viszonylag friss B-vizsgás classic Szergejek (151, 163, 165, 175, 203, 213, 215, 224, 230, 231, 232, 271) állnak letétben a fűtőházak mellett országszerte, a 265-ös és a 001-es folyamatos döglődésére van pénz.

Ahogy az északi parton, úgy az 5-ös vonalon sem lesz idén nyáron extra ablakos fotótéma. A Púpossal húzott győri fürdős már tavaly sem közlekedett – kevés a vágány Fehérváron, vágányzárak, meg ilyesmi volt az indok. Olyan sok vágány továbbra sincs Fehérváron, így se Púpos, se Desiro, se semmi plusz vonat nem lesz a Fehérvár–Komárom vonalon. Marad a romantika a Bézé mellékben, ha éppen jut majd a vonatra. Aki Púpost szeretne látni, az Záhony, Celldömölk környékén még találhat, nagyon ritkán a hatvani gépek is mennek, és a GYSEV két zöld-sárga Púposa is dolgozik.

Púpos az 5-ösön a győri fürdőssel (fotó: Vörös Attila)

De senki se csüggedjen! Aki retróra vágyik, bátran szálljon fel szinte bármelyik MÁV-Start járatra! A modern kategóriát továbbra is az elővárosi utazásokra tervezett motorvonatok képviselik, és bár sok távolsági kocsit is felújítottak, a retrószagot ezekből már nem lehet kiirtani. Hogy mivel megy neki a Start a nyárnak, következő cikkünkből részletesen kiderül.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek