Qatar-inga, szerb charter, hiányzó macedón társaság

iho   ·   2014.06.09. 18:00
cim

Ősz közepétől hetente háromszor  repül a Qatar Airways közvetlenül Doha és Zágráb között, adja hírül az Ex-You Aviation portál. Ez pedig Budapestet is érinti, ugyanis eddig a zágrábi járat nem volt más, mint a budapesti kitérője.

Mint arról beszámoltunk, az Öböl-menti állam légitársasága 2011 januárjában indította budapesti járatát, és ennek lett kitérője 2012 májusában a horvát főváros, ami egyben az egyetlen közvetlen légi összeköttetést jelentette Zágráb és Budapest között.  A ferihegyi leszállás után következett az 55-perces út Zágrábba, majd 55 perces forduló után ért vissza délután a gép Budapestre, aztán indult Doha felé.

(fotó: Qatar Airways)

Október harmadikától azonban hétfőn, pénteken és vasárnap budapesti közbülső leszállás nélkül, direkt járatban repül Doha és Zágráb között a Qatar A320-asa, és ezzel ma horvát fővárosban felszálló utasok számára alaposan meg is rövidül majd az utazás.

A gépek elrendezése gyakorlatilag ugyanaz, mint a Budapestre járóké, 132-en repülhetnek az economy osztályon, tizenketten a business osztályon. Igaz, a magyar fővárost egyre sűrűbben keresi fel a társaság részéről a hosszabb, nagyobb, több utast szállító 321-es. A most kiadott értesítés viszont azt mutatja, hogy a 321-eseket a megmaradt négy inga-napon repülteti a Qatar, amikor pedig direkt a járat akár Budapestre, akár Zágrábba, akkor a kisebb A320-ast használja a társaság.

(Fotó: balkanmozaik.blog.hu)

A portál a dohai cég világszerte ismert vezetője, Akbar Al Baker egy korábbi nyilatkozatát idézi, miszerint Horvátország, a maga virágzó turistaiparával kedvelt desztinációja a Közel-keletről, az ázsiai illetve csendes-óceáni térségből utazóknak, ugyanakkor Al Baker hangsúlyozta a másik irány jelentőségét is, hiszen – csakúgy, mint a magyarországi utasok esetében – Dohába repülni annyit jelent, mint tökéletes kapcsolatot találni akár Bangkok vagy Sanghaj, netán Manila felé.

A Qatarnak eddig eléggé korlátozott volt a jelenléte az egykori Jugoszlávia területén, folytatja a portál. A társaság jár Belgrádba is, de ankarai leszállással.

(fotó: Ex-YU)

Egy másik érdekes hír déli szomszédaink felől a Balkánmozaik portálon jelent meg: Az Air Serbia, a szerb nemzeti légitársaság külön arculatot alakított ki charter-ágazatának, Aviolet néven.  Az első járat a törökországi Antalyába repült, de lesz bőven útja a cég három 737-esének Egyiptom, Görögország, Olaszország, Spanyolország népszerű üdülőhelyeire is. A három gép 144 utasra teljes economy-belsőt és saját külső festést kap.

Végül vissza a Balkánra és az EX-YU portálra: a macedón repülőterek kezelőjének, a török TAV Airports Holdingnak a vezetője egy isztambuli tanácskozáson kifejtette, Macedóniának sürgősen szüksége lenne nemzeti légitársaságra, amely megfelelő befektetéseket generálni a turista- és szállodaiparban is. „Mi befektettünk Macedónia repülőtereibe, Macedónia be kellene, hogy fektessen egy saját légitársaságba”, hangzott el a tanácskozáson.

(fotó: Ex-YU)

A portál emlékeztet arra, hogy az elmúlt húsz év során a nyugat-balkáni országnak két légitársasága is volt,  a Palair Macedonian Airlines és a MAT Macedponian Airlines,  az utóbbi megjelenésére keletkezett versenyt az előző nem tudta kiheverni és csődbe ment, majd 2009-re a MAT sem bírta tovább az adósságterheket, és az újraindítás sem sikerül: most a Wizz Macedónia legerősebb légitársasága, Szkopje bázissal, két ott állomásozó géppel.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek