Dohán át tovább keletre: kétéves a Qatar járata

iho/repülés   ·   2013.01.18. 10:00
Qatar_Airways_cimkep

A Qatar Airways ma két éve, 2011. január 17-én kezdett el repülni Budapestre A320 típusú gépekkel, akkor még csak heti négy alkalommal – emlékeztet a légitársaság közleménye.

A kiváló fedélzeti szolgáltatásoknak és a rövidebb ázsiai, ausztráliai és afrikai menetidőknek köszönhetően az új járat hamarosan nagy népszerűségre tett szert, így már 2011 szeptemberétől napi járattal üzemelt Budapestre a Qatar Airways. A kapacitásbővítés jelzi, hogy a piac visszaigazolja a budapesti járathoz fűzött katari reményeket. Ebben nemcsak a Qatar Airways közel-keleti és öböl menti desztinációinak népszerűsége játszik szerepet, hanem az is, hogy Dohán át az Ázsiába, Ausztráliába és Afrikába utazók 4-5 órával rövidebb idő alatt érhetnek célba, mintha egy nagy forgalmú és ellenirányban lévő nyugat-európai repülőtéren szállnának át.

2013-ban Budapest és Doha között a légicég a meghosszabbított törzsű, 93 tonnás gépével 38-cal több utast szállíthat, mint korábban. Az A321-esek forgalomba állítását az indokolta, hogy jelentősen megnőtt a kereslet a világ ötcsillagos légitársaságaként számon tartott Qatar Airways budapesti járata iránt, amely egyébként Zágrábbal is összeköti a magyar fővárost. A katari cég közleménye kiemeli: az egyébként más légitársaságok konfigurációjában 220 utas befogadására alkalmas gépen „mindössze” 182, 12 business és 170 economy osztályú ülést alakítottak ki, az átlagosnál nagyobb tehát a sortávolság a fedélzeten.

A közlemény emlékeztet arra, hogy a Qatar Airways tavaly második alkalommal nyerte el az „Év légitársasága” elismerést. A repjegy.hu által szervezett „Az Én Légitársaságom 2012” egy hónapig tartó, 2500 magyar utazó megkérdezésével végzett felmérésen pedig a Qatar Airways lett „Magyarország kedvenc légitársasága” és „A legjobb ár-érték arány” kategóriában is első helyezést szerzett.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.