Püspökladány alakulóban
A páros állomásfejben beépült egy csoport nagysugarú kitérő, a bal vágányban pedig az állomáshoz vezető nyíltvonali szakasz korrekciója. Június 15-én hajnalban fordult a vágányzár, és reggel négy órától a nyílt vonalon a jobb vágányt zárják ki Karcag és Püspökladány között. Megkezdődik a jobb vágány Püspökladányhoz csatlakozó részében a vonalkorrekció, és az új bejárati kitérők beépítése.
A hosszabb ideje kizárt Karcag–Püspökladány bal vágány a forgalomba helyezést megelőzően a bizottság vonalbeutazást tartott egy DGKU vasúti járművel. Egyszerre indult a menet a személyvonattal. A személyvonat a püspökladányi mozdonyvezetőváltás miatt vonali fékpróbát is tartott. Ennek következében az új vágány friss zúzottkövének porfelhőjében haladó bizottsági menet pár száz méteren meg is előzte a párhuzamosan futó vonatot.
Megkezdődött a vágányzár Püspökladány és Püspökladány-Vásártér között is, a 128-as szeghalmi mellékvonali ágon. A korrekció ezt a szakasz is érinti, és a megváltozó állomásfejhez csatlakozás miatt itt majdnem az év végéig vonatpótlózást kell elviselniük az utasoknak.
Kellemes kora nyári időben vizsgálta bizottság az elkészült új létesítményeket. A bizottság mindent rendben talált. Folytatódhat a munka az állomás területén. Hajnalban ismét zökkenőmentesen váltott a vágányzár.
A 100-ason továbbra is egyszerre három állomáson folynak most az átépítési munkák. Püspökladány mellett Fegyvernek-Örményes és Kisújszállás átépítése is tart egy időben, jól szervezett vágányzárakban. Minden túlzás nélkül állíthatjuk, hogy az ország legnagyobb és legzavartalanabbul folyó vasútépítésének vagyunk tanúi Szajol–Püspökladány között.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!