Programajánló: még bő két hét szergejezés
Erős ez a nyár a Dombóvár–Bátaszék és a Bátaszék–Rétszilas vasútvonalon: az amúgy minimális teherforgalmú időszakban napi szinten rombol át itt egy-egy cementes vagy kohósalakos szerelvény. A terelés oka, hogy vágányzár van a 40-es vonalon: a Keszőhidegkút-Gyönk–Rétszilas szakaszon a hidakat újítják fel, korábban pedig Sárbogárd és Pusztaszabolcs között is dolgoztak. A pécsi oldal tehervonatai többnyire a Dombóvár–Gyékényes útvonalon kerülték el a vágányzárat, de a királyegyházi Lafarge cementmű szerelvényeivel nem éri meg megkerülni a fél világot. A cementvonatok célállomása Százhalombatta, a kohósalak pedig Dunaújvárosból érkezik, így ezek a vonatok maradtak a mezőföldi dízeles terelésnél. Ritkán, de egy-egy tartályvonat is akad ezen az útvonalon: a MOL Dunai Finomítója és a Mecsekalja-Cserkút állomásnál levő telephelye között fordulnak a kannák.
A tehervonatokat a MÁV-Start Szergejei húzzák, magánvasúti gép csak egy-két alkalommal járt erre, de volt az AWT-nek és a CER-nek is tehervonata a saját mozdonyaikkal. Szinte minden napra jut menet, néha akár több fotózható tehervonat is akad, néha persze egy sem. És a változatosság is gyönyörködtet, a következő vendéggépek mind Dombóváron vannak és várják a bevetést: 628 165, 203, 230, 231, 260; rajtuk kívül pedig a szokásos dombóvári flotta is bevethető: 628 116, 175, 215, 235. A mozdonyok egy része Pécs környékén dolgozik, ezért szinte hetente változik a felállás, érdemes emiatt is nézegetni az Emiget.
A cikkben szereplő galéria egy szűk hét termése.
* * *
Fotós kollégánk nyitott a magánszektor felé: esküvő, rendezvény, portré, családi képek műfajában keressék bátran Attilát az alábbi elérhetőségein!
Honlap: vorosattila.com
Facebook: Vörös Attila fotó
Instagram: vorosatil_ae
Mail: voriae@gmail.com
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!