Postából Fecske
Kezdetben Dunakeszin, az akkor épp a Daimler-Chrysler AG tulajdonában levő járműjavítóban építették az új elővárosi kocsikat – idejüket már rendesen megszolgált Bhv kocsikból. A munkát aztán a jogutód Bombardier MÁV Kft. folytatta. Ezen járművek előképeit, a „hatvani” szürke festésű kocsik egy részét – a mostani átalakításhoz hasonlóan – azonban a szolnoki járműjavítóban építették.
A MÁV-Start Zrt. 2012. július 24.–augusztus 6. között közvélemény-kutatáson kérdezte meg az utasokat, a válaszolók többsége az utazási komforton javítana. Ez az igény a személyszállító társaság szolgáltatásjavító koncepciójával is találkozott: a feladatok sorrendjét átütemezve 2012-ben elindították az elővárosi és távolsági kocsik felújítását.
A közvélemény-kutatásból kiderült: a legkevésbé a tisztasággal (utastér és mellékhelyiségek), és a kocsik klimatizálásával (hűtés, fűtés) elégedett a megkérdezett, közel ötvenezer utas. Az átalakítás 2012-ben harminc elővárosi és távolsági kocsit érint, ezek a MÁV-Gépészet szolnoki telephelyén az IC kocsiknál is alkalmazott kopásálló üléshuzatot, új világítást, az ablakokon hő- és zajvédő fóliát kapnak. A 2012-re ütemezett, folyamatban levő munkák összköltsége várhatóan 220 millió forintot tesz ki.
A Fecske fantázianevű, megújult arculatú kocsikkal először a 120a jelzésű, Budapest–Újszász–Szolnok vasútvonalon utazhatunk. A program 2013-ban további kocsitípusokra is kiterjed, a MÁV-Startnál tervezik további, nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsik építését, valamint folytatják az ingyenes fedélzeti internetelérés beépítését, és az állomásokon újabb jegyárusító automaták telepítését is.