Pókra fel!
Töretlen a csehek kedve az állatvilág valamelyik képviselőjéről elnevezni az újonnan beszerzett járműveket. Ezúttal a Stadler által gyártott Regio-Shuttle RS1 típusú motorvonatokat keresztelték pókra, azaz RegioSpiderre.
A Cseh Vasutak összesen 33 Berlinben gyártott Stadler szerelvényt vásárolt, az utolsók február végén érkeznek meg Csehországba. Előfordulásuk az észak-csehországi hegyvidékes területekre és a Cseh-Morva fennsík dimbes-dombos területeire összpontosul. A szerelvények honállomásai Liberec (Reichenberg) és Jihlava (Iglau) lettek.
A már Najbrt köntösben gyártott alacsonypadlós, légkondícionált motorvonatok 25 500 miliméter hosszúak, 2 900 miliméter szélesek, magasságuk pedig 4 100 miliméter. Egy Stadler Regio-Shuttle RS1 típusú vonat súlya 45 tonna, végsebessége 120 kilométer per óra.
Új RegioSpiderek járnak például Csehország legmeredekebb vasúti pályáján is, a Tanvald–Harrachov vonalon. Ez az egyetlen fogaskerekű pálya Csehországban, emiatt az ide szánt pókok konstrukcióját ennek megfelelően igazították. Fogaskerekük nincs, más viszont a tengelyek közti teljesítményáttétel aránya. Az első tervek szerint éppen ezért a libereci kocsicsoportnak csak 100 kilométer per óra lett volna a végsebessége, aztán mégis maradt a 120 kilométer per óra, mint a jihlavaiaknál.
Csehországban elég szokatlannak számít a svájci cég által formált kocsiszekrény a trapéz alakú ablakokkal. Ez a fajta elrendezés nemcsak dizájn, az ablakokat részekre tagoló elemek a rácsszerkezet részei, amely a szekrényt kellő szilárdságúvá teszi. Egy kocsiban 71 ülőhely található, a beltéri elrendezés nyitott, termes, belső ajtókkal nem tagolt. A forgóvázak fölötti utastér emeltpadlós, ide lépcsőkön vezet az út. Modern audiovizuális rendszer is működik a vonaton, valamint néhány asztal alá konnektorokat is szereltek.