Öt elektromos sárkánnyal küzdhet a Freightliner PL
A január végén megkötött, 17,5 millió euró értékű megállapodás alapján a járművek nem válnak a Freightliner PL tulajdonává, a vasúttársaság az ING Lease-től lízingeli majd azokat. A kontraktus két évre szóló értékesítés utáni támogatást is magába foglal – írja a Railway Gazette.
A Dragon (sárkány) fantázianevű, hattengelyes, IGBT-technológiát használó villamos gépek E6DCF-DP változata három kilovoltos egyenáramról üzemelhet. Névleges teljesítményük 5004 kilowatt, legnagyobb üzemi sebességük százhúsz kilométer per óra. A praktikusság elérte az „elektromos sárkányokat” is: a villamosítatlan pályákon való közlekedés érdekében beépítik a mozdonyokba az úgynevezett „last mile” technológiát, jelen esetben egy 520 kilowattos „tűzokádó” dízelmotort. A járművek elsősorban nehéz, 4000–4500 tonnás tehervonatokat fognak továbbítani.
A szabad hozzáférésű Freightliner PL mozdonyflottáját jelenleg csak az amerikai Electro-Motive Diesel (EMD) által gyártott Class 66-os (JT42CWRM) sorozatú dízelmozdonyok alkotják. A Dragonok lesznek az első villamos gépek a 2007-ben alapított társaságnál, amely az új járművekkel igyekszik lépést tartani a növekvő teherszállítási keresletnek.
Az első három mozdonyt várhatóan 2016 májusában szállítja le a Freightliner PL-nek a gyártó Newag Gliwice, a fennmaradó egy-egy gép 2016 júniusában és júliusában érkezhet meg a vasúttársasághoz. A Sárkányok szintén három kilovoltos egyenáramot fogyasztó E6ACT verzióját már megszelídítették Lengyelországban: a Lotos Kolej öt, az STK pedig négyet üzemeltet közülük – számol be az International Railway Journal.
* * *