Őszi elővárosi fejlesztések
A Nyugati pályaudvar királyi várójában tartott sajtótájékoztatót a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a MÁV-Start Zrt., meghívottként részt vett Kőszeghy Miklós, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem külügyi dékánhelyettese, és dr. Szabó Tibor, Martonvásár polgármestere is.
Az esztergomi vonalon továbbra is érvényben lesz a Pilisvörösvár–Esztergom közötti vágányzár. A munka első ütemének tapasztalatai kedvezőek voltak: utaslemaradás és járatkimaradás nem volt, csupán kisebb késések fordultak elő. Módosul viszont a vonatpótló buszok közlekedése: Esztergom-Kertvárosban az autóbuszok a városközponti Volán-megállóban állnak meg és az utasok kérésére új megálló lesz Magdolna-völgyben is.
Az iskolaév kezdete komoly kihívást jelent a pótlóbuszok üzemeltetőinek. A Budapestre ingázókon kívül napi 6-700 utassal kell számolni a Pázmáneumba is, ennek a forgalomnak az ellátására többletbuszokat rendeltek meg. Szeptember közepétől az egyetemen is működik majd MÁV-Start jegypénztár, ahol minden belföldi vasúti menetjegyet, bérletet, pót- és helyjegyet, valamint a Budapest-bérletet is meg lehet vásárolni.
Újabb szakaszához érkezett a 30a vasútvonal Kelenföld–Tárnok közötti szakaszának építése is. Augusztus 27.–szeptember 4. között a martonvásári személyvonatok csak Érd alsóig közlekednek, majd szeptember 5-től lezárják a Kelenföld–Érd közötti alsó pályát a kétvágányúsítás miatt. Albertfalva állomást a vonatok ez idő alatt nem érintik, viszont Budafokon és Budatétényben minden személyvonat meg fog állni. A MÁV-Start vonatpótló autóbuszokat indít Érd és Budatétény között, amelyek a Campona bevásárlóközponttól Érd, Kálvin térig közlekednek. A két pár pótlóbuszt hétfőn reggel és péntek délután további két járatpár sűríti.
Felmerült a sajtótájékoztatón a felújított pályák környékének biztonsága és az utaskényelem fejlesztése is. Dr. Szabó Tibor, Martonvásár polgármestere elmondta, hogy a parkolóban rendszeresek az autófeltörések, az állomásépület is komoly felújításra szorul. Válaszában Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetője elmondta, hogy a biztonsági kamerák rendszerét csak a pályafelújítás és a vasúti biztosítóberendezések kiépítése után tudják telepíteni. A felvételi épületek felújítására – mivel az EU a TEN-T rendszer részeként, azaz átmenő forgalomra szánt pályaként kezeli a 30a vonalat – ebben a projektben nincs forrás.