Olasz győzelem Korea felett
Így (mint azt már januárban megszellőztették) az Alenia Aermacchi M-346 Master típusra kerülhetnek majd fel a kék Dávid-csillagok. A döntés egyben azt is jelzi, hogy a dél-koreai helyett az európai stratégiai kapcsolatok fejlesztését tartotta fontosabbnak az izraeli kormány. Az M-346 Master ugyanis a Korea Aerospace Industries T-50 Golden Eagle típusát győzte le. Pedig a dél-koreai kormány egyértelműen a Golden Eagle sikeréhez kötött több, nagy értékű izraeli megrendelést. A két fél közötti feszültségeket jelzi, hogy Dél-Korea január közepén szabályos ultimátumot adott Izraelnek: a leendő vevőnek január 28-ig kellett válaszolnia az asztalra letett koreai ajánlatcsomagról, melyben új ipari együttműködések kialakítása is szerepelt.
Olaszország viszont az M-346-osok rendszeresítéséért cserébe izraeli radarfelderítő és légtérellenőrző (AWACS) repülőgépek megrendelését ígérte.
Az M-346 éppen csak megkezdte hadrendbe állását az Olasz Légierőnél. Olaszország egyelőre 15 gépet rendelt, melyek lassú ütemű sorozatgyártása már folyik, az első gépet pedig már át is vette az olasz légierő. A típust választotta még Szingapúr is: a városállam pilótáit Franciaországban képzik majd, Cazaux-ban. Ide 12 gép és egy szimulátor kerül 2012-től. Az Egyesült Arab Emirátusok 2009 februárjában döntött a típus mellett: 48 gépet vásároltak kiképző és támadó változatokban. Igaz, a közelben zuhant le egy M-346-os prototípus is: a gép Dubajból, a 2011-es légikiállításról tartott hazafelé az első, sorozatgyártott M-346-ossal géppárban.
Izrael 30 gépet vásárol, melyekkel a kiképzésre használt, meglehetősen koros kétüléses TA-4H/J Ayit (ismertebb nevén Skyhawk) kétüléses, hangsebesség alatti oktató és könnyű támadógépeit váltja fel. Erre egyre nagyobb szükség volt, hiszen Izrael már a 4+ generációs Boeing F-15I Ra’am és Lockheed Martin F–16I Sufa támadógépeihez is nehezen tudta felhasználni képzésében a hagyományos műszerezettséggel és fedélzeti rendszerekkel felszerelt Ayitokat. Az M-346 Masterek első példánya a szerződés 2012. közepi hivatalos aláírását követően 2014 közepén érkezik majd Izraelbe. A típus alkalmas lesz a Lockheed Martin F–35 Lightning II-esekre kerülő pilóták felkészítésére is. A tervek szerint az első ötödik generációs amerikai gyártású vadászbombázók 2016 végén vagy 2017 elején érkeznek majd Izraelbe.