Olasz veszteség az airshow-ról hazafelé
A CM.X615 lajstromjelű, kétüléses kiképzőgépből mindkét pilóta sikeresen katapultált. Őket a Rashid kórházba szállították. Az első hírek szerint a legsúlyosabb sérülés egy lábtörés, de a két hajózót megfigyelésre még a kórházban tartják.
A gép a híres, pálma alakú Palm Deira szigettől nem messze, három mérföldnyire csapódott a tengerbe. Giovanni Bingley százados, a gép pilótája az első információk szerint alig fél órával a felszállás után elvesztette a gép feletti uralmát, ezért társával együtt katapultált. A kötelék másik tagja, az Olasz Légierő CS.X55144 lajstromjelű, elsőként átvett T–346A gyakorlógépe visszatért Dubajba.
A két gép Olaszországba tartott és egy technikai megállót, üzemanyag-utántöltést végeztek volna Szaúd-Arábiában, a rijádi repülőtéren. A gép fedélzeti hang- és adatrögzítőjének felkutatása megkezdődött.
A két gép a dubaji éves repülőkiállítás vendége volt. Míg a T–346-os földi, statikus kiállításon vett részt, addig a most szerencsétlenül járt M–346-ossal a repülőprogramot mutatták be. Az Alenia Aermacchi komolyan számít a típus sikerére Közel-Keleten. Elsősorban azoknak az államoknak ajánlják, akik modern, 4. és 4+ generációs vadászbombázó repülőgépeket használnak vagy éppen szereznek be.