Nyolcas szolgálatra készül
Nem kellett messzire vinni az idén a hatvanadik évét töltő M 251-est: a cinkotai remiz udvaráról tolták fedél alá, hogy teljes, fővizsga-szintű felújítást kapjon. A kocsi nem ismeretlen a nosztalgiamenetek kedvelői előtt: a kilencvenes években egy PXV sorozatú pótkocsival és – másik motorkocsi híján – vagy egy LVI-os, vagy egy LVII-es Tigris mozdonnyal egy szerelvénybe sorozva fel-feltűnt a HÉV különböző ünnepségein.
Az MVIII sorozat tizennégy járművét 1952-ben építették a MÁV Dunakeszi Járműjavító Üzemében. A kocsikat a velük harmonizáló, bár tíz évvel idősebb PXV pótkocsikkal csatolták néha igen hosszú szerelvényekbe. A típus a szolgálatát a ráckevei vonalon, 1991-ben fejezte be, de sokáig voltak félreállítva, elbontásukról csak 1995-ben határoztak. Közben 1994-ben a cinkotai főműhely helyreállította a 251-es pályaszámú kocsit, tehát az elvi lehetőség meglett volna egy másik kocsi felújítására is az egységes szerelvényhez.
Az idei ünnepségeken viszont szinte biztos, hogy szólóban, de legalábbis mellékkocsi nélkül közlekedik majd az MVIII-as. az 511-es pályaszámú pótkocsi üzemképes felújításáról nem született döntés, maradt Szentendrén a múzeumban.