Nincs megállás
Az előző hónapokhoz hasonlóan az április is szomorú eseménnyel zárul a fővárosi Ikarusok kedvelői számára. A BKV Zrt. a hónap végével további nyolc Ikarus 260-as típusú szóló, illetve egy Ikarus 280-as csuklós autóbuszt állít le, mivel a májusi kezdésre további alacsonypadlós használt buszok érkeztek. A kétszázas korszak végére Délpest üzemegységhez átcsoportosított Ikarusok közül a BPI-204, BPI-633, BPI-634, BPI-635, BPO-321, BPO-325, BPO-669, illetve a Debrecenből vásárolt GXW-442 rendszámúakat vonják ki a forgalomból április 30-ával. A csuklósok közül csak az LZZ-325 búcsúzik a fővárosi járatoktól, amely érdekessége, hogy pályafutása utolsó három és fél évét töltötte dízelüzemű autóbuszként, az azt megelőző huszonhat évben 211-es pályaszámú trolibuszként közlekedett.
A búcsúzó flotta legidősebb példánya az 1988-ban gyártott, trolibusz múlttal rendelkező csuklós dokumentumai alapján 30 éves; a 260-asok közül öt 29 éves 1989-es, egy 28 éves 1990-es, illetve egy 26 éves 1992-es évjáratú, a legfiatalabb (korábban Debrecenben közlekedő) Ikarus 19 évesen állt le, amely 1999-ben készült.
Az autóbuszok többszörösen túlteljesítették tervezett életkorukat, rendelkezésre állásukat folyamatos karbantartásal vázjavításokkal, vázcserékkel és motorcserékkel biztosították üzemidejük évtizedei során.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!