Sár fogságában rekedt a vonat
Amint azt már korábban megírtuk, hajnalban sárlavina öntötte el a 70-es vonalat a dömösi átkelés környékén. A helyenként 2-3 méter magas sártenger alatt a pálya megrongálódott, egy tehervonat pedig a sár fogságában rekedt. Szob és Nagymaros között vonatpótló autóbuszok közlekednek.
A mentéshez Ferencvárosból a 231-es Szergej érkezett, Rs és Rgs sorozatú rakoncás pőrekocsikkal. Ám a híg sár az oldalfal nélküli kocsikról lefolyik, így azokkal nem lehet elszállítani. A szerelvénynek tehát vissza kell térnie a fővárosba, hogy onnan a sár elszállítására alkalmas, magas oldalfalú kocsikat juttasson a kárhelyre.
Délután Ferencvárosban már javában zajlik a második segélyvonat összeállítása. A helyszínen dolgozó vasutasoktól úgy tudjuk, ezúttal már alacsony oldalfalú, Res sorozatú kocsikat válogattak a szerelvénybe. Ezekkel csak az a baj, hogy acél helyett deszkapadlósak, így gépi rakodásra – elméletileg – alkalmatlanok. Vajon fordul majd még egyet a Szergej, vagy ezúttal a szükség törvényt bont?
Fotósunk reggel óta a helyszínen van, az ihón hamarosan bővebb, fényképes beszámolóval jelentkezünk. Addig is várjuk olvasóink képeit az esetről, melyeket e cikk folyamatosan bővülő galériájában teszünk közzé.