Nagyon sok használt buszt akar a Volánbusz
Nem rég nagy port kavart az „egy centis tender” néven elhíresült beszerzés, ami valójában három különböző tendert foglalt magába – az egyiken a hazai Kravtex egy centi híján nem felelt meg, ugyanis ennyivel rövidebbek a buszai az Volánbusz kívánalmainál. Talán a sajtóvisszhang hatására végül az összesen 152 busz vásárlására irányuló három kiírás mindegyikét eredménytelennek nyilvánították, így az egész meghiúsult, nem jöttek új buszok.
Nem tudni mi okból, de a legutóbbi tender ezúttal használt buszokra vonatkozik, összesen 160 járműre, ami egy igen komoly mennyiségnek számít, így vélhetően nem csak a Volánbusz, hanem más Közlekedési Központok is részesülnek majd belőle, feltéve, hogy ezúttal érvényes lesz az eljárás. Rossz hír, hogy a magyar gyártóknak ezúttal sem terem babér, nézzük a műszaki feltételeket:
- 20, maximum 7 éves szóló, maximum félmilliós futásteljesítménnyel és minimum Euro V-ös motorral
- 15, maximum 9 éves csuklós, maximum 650 ezres futásteljesítménnyel és minimum Euro IV-es motorral
A fenti buszok mindegyikének teljesen alacsonypadlósnak kell lenni, követelmény az automataváltó és az elektronikus kijelző.
A fentieken túl Low Entry (tehát csak a második ajtóig alacsonypadlós) buszokat is lízingelne a Volánbusz, az alábbiak szerint:
- 55 kéttengelyes szóló, maximum 650 ezer kilométeres futásteljesítménnyel
- 70 háromtengelyes szóló, maximum 700 ezres futásteljesítménnyel
Itt is követelmény az automataváltó, az elektronikus kijelző, a motorjaiknak pedig legalább az Euro IV-es környezetvédelmi normát teljesíteni kell.
A pályázók szeptember 5-éig nyújthatják be az ajánlataikat, eredményhirdetés utána várható.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!