Monstre vágányzárak a nyár derekán
Egy időben, augusztus 20-i várható befejezéssel több vonalon is vágányzárat rendeltek el pályafelújítás miatt, a város bizonyos részein több pótlóbusszal találkozhatunk majd, mint villamossal.
A nagypaneles pálya igazán korszerűnek számított a hetvenes évekbeli bevezetésekor. Többen át is vették a megoldást: Prágában például a mai napig „Budapesti típusú pálya” a neve. Manapság viszont úgy tűnik: a létező legtöbb problémát okozó felépítményfajta. A Fehérvári úton egy rövid szakasz: a Prielle Kornélia utca és a Dombóvári út között maradt meg eme technológiával, a július végén kezdődő vágányzárral itt is RAFS rendszerű, rugalmas alátámasztású, folyamatos sínágyazású pályát építenek a helyére. A munkát a Feratil Kft. végzi, 156 millió forintos költséggel.
Ugyanez a gond az 59-es villamos vonalán, a Böszörményi út és a Kiss János altábornagy utca között. Ez a rész szintén kimaradt eddig a felújításból: az Apor Vilmos tértől Farkasrét felé eső szakaszon és a Nagyenyed utcában dolgoztak eddig. Ezt a részt, és a szintén felújítandó Széll Kálmán tér–Déli pályaudvar szakaszt a közúti közlekedés is használja, így ide nagyobb terhelést is elviselő felépítmény kerül majd. A Vérmező úton az Attila út és a Várfok utca között új autóbuszsávot is felfestenek a villamossínekre, ezzel nemcsak a kötöttpályás, hanem a teljes közösségi közlekedés is felgyorsulhat. A Széll Kálmán tér és a Déli pályaudvar között a Strabag, az 59-es vonalán a Swietelsky dolgozik majd, 278, illetve 152 millió forintos beruházással.
Folytatódik a Nagykörút felújítása. Jelenleg az Oktogon és a Rákóczi tér között van vágányzár, július legvégétől a Petőfi hídon átvezető villamosszakasz lassújeleit gyomlálják ki majd, ezzel együtt a híd dilatációs szerkezeteit is kijavítják.