MMV-s Bobó a HÉV-szállítások élén

Egy közelmúltban történt jogszabályváltozás következtében a BKV HÉV-szállítmányai élén a MÁV közforgalmú hálózatán nem dolgozhat a cég saját mozdonya, amikor az elővárosi gyorsvasút szerelvényeit illetve egyéb BKV-s járműveket szállítanak a HÉV csatlakozó állomásai (Óbuda, Soroksári út, Szabadkikötő, Kőbánya-teher) között.
Korábban elég volt egy vonal- és típusismerettel rendelkező MÁV-os mozdonyvezető a HÉV zöld Bobójának fedélzetén, márciustól azonban országos áruszállítási engedéllyel rendelkező vasúttársaság húzhatja csak a zöld vonatokat.
Az általában keddenkénti szállítások élén a MÁV pályáján az MMV (Magyar Magánvasút Zrt.) Bobója dolgozik. A HÉV hálózatára viszont csak BKV-s jármű léphet, így ott saját mozdony húzza a szerelvényeket. A furcsa helyzet eredménye, hogy egy motorvonat, de akár egy Ks kocsi továbbításához is két mozdonyra van szükség. A BKV-nak ezzel együtt úgy tűnik, jobban megéri az előfogati mozdony megrendelése, mint a megfelelő engedélyek megszerzése a havi néhány fuvar miatt.